menu
zavřít

Zamiř s námi na Měsíc

Měnit přemýšlení. Vybočit z kurzu. Odlišit se. Překvapit. To byly klíčové pojmy pro komunikační koncept nové vesmírné firmy TRL Space, která pracuje na tom, aby hrálo Česko první ligu v kosmickém průmyslu. 

Ředitel Petr Kapoun a projektový manažer Václav Havlíček za námi přišli s dalším vesmírným projektem. Tentokrát šlo o českou firmu, která chce mimojiné přistát na Měsíci. Přestože jsme se znali, ani tomuto projektu neunikla důkladná analýza nové firmy a jejich představ do budoucna. 

Kromě klasického zmapování značky a všech jejich atributů jsme dostali exkluzivní přednášku o chystaných projektech spolu s prohlídkou „hyperčistých“ výrobních prostor, což pro naši práci bylo už určitou inspirací. Ve zkratce lze o TRL Space říct, že je jejím cílem zpřístupnit vesmír a jeho neuvěřitelné možnosti i poměrně malým firmám. Ale více o firmě můžete zhlédnout v rozhovoru s Petrem Kapounem na DVTV: 

Chceme trefit Měsíc, možná přepíšeme učebnice o vesmíru, říká Kapoun - DVTV na Aktuálně.cz 

Proč TRL Space? 

Název TRL znamená Technology Readiness Level, resp. úroveň připravenosti technologie, který má 9 úrovní. TRL Space je potom nad tou 9., nejvyšší z nich. S názvem poté pracuje i navržený slogan „control space“. Sebevědomý slogan patří k osobnosti nové značky, která je odvážná, svérázná a poměrně už zkušená. Slogan poté propojujeme s různými klíčovými slovy - např. control opportunity, control future, control communication.  

Strategií značky je zásadně se odlišit, přemýšlet nad každým komunikačním kanálem a všemi prvky jinak než ostatní. Fascinovat klienty už jen samotným provedením „balení“. Vše musí být promyšlené a dotažené. Zároveň pobavit a inspirovat.  

This way up

Chtěli jsme se vyhnout všem existujícím klišé v identitách firem z kosmického průmyslu, ať už to byly orbity v logu nebo záběry na planetu Zemi nejen na titulkách webů. Věřili jsme tomu, že identita může působit futuristicky, kosmicky a přitom se vymezit vůči klišé oboru. 

Začali jsme si říkat… O čem to celé je? O cestě nahoru! O vzestupu! O růstu příležitostí skrze neprobádaný vesmír! Takže se rýsovala jednoduchá ale silná myšlenka. Dostat do loga ikonickou šipku nahoru. Neměla by však být obyčejná, možná spíše trochu sci-fi. Nakonec vychází z futuristického jedinečného fontu, který vévodí celé vizuální identitě. 

Volba barevnosti byla z počátku poměrně jednoduchá. Pánové z TRL Space si přáli výstražnou žluto-černou barevnost, která by mezi kosmickými firmami působila netradičně.

Projekty zatím nemají úplně konkrétní kontury, proto bylo třeba vymyslet systém, pomocí kterého by bylo možné do budoucna ilustrovat jakýkoli vizi. Vznikly tak dvoubarevné, minimalistické a abstraktní koláže.

Control your Chicken Vindaloo

Co pro nás bylo důležité a odlišující? Propsat brand do firemních prostorů, ať už to byly laboratoře, výrobní hala nebo kancelářské prostory. Brand by měl prostupovat celým životem firmy a pokud možno tak originálně a vtipně. Proto vzniklo mnoho nápadů, jak si pro značku získat i všechny zaměstnance. 

Vesmírná firma by měla využít popularity oboru a také nabízet atraktivní merch. Vždyť stačí krátká procházka po fashion shopech a zjistíte, že každé druhé tričko je o NASA nebo nějakém vzletném tématu. Toho jsme chtěli využít a navrhli jsme, jak by takový merch mohl působit. 

Poletíme na Měsíc

Největším důkazem úspěchu nové značky byl výraz Petra Kapouna při prezentaci konceptu. Měli jsme neskutečnou radost, že jsme se dokázali trefit do představ těhl sympatických vizionářů, kteří mají neskutečnou odvahu a jsou průkopníky ve svém oboru. A při představě, že naše značka přistane na Měsíci nás mrazí v zádech. Nemůžeme se dočkat a jsme na Brno moc pyšní. 

Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.

+420 608 820 107  ~  ahoj@btym.cz

Cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Povolit vše

Nastavení cookies

Vlastní nastavení cookies