Nejen obsah, ale i styl komunikace se zákazníky je zásadní. Tón jazyka pomáhá budovat osobnost vaší značky. Pokud je konzistentní, pomáhá vybudovat důvěru, je prostředkem pro vytváření emocí a šetří nám čas při každodenním rozhodování, jak by měla komunikace vyznívat.
Pro volbu správné tonality je důležité poznat vaše podnikání, cíle, vize, publikum a další atributy vaší značky. K tomu nám dopomáhá strategie.
Psycholog Carl Gustav Jung říkal, že se v příbězích po celém světě vyskytují stejné typy postav, obdobné charakterem, vystupováním a chováním - tzv. archetypy. Šikovní marketéři jeho poznatky rozšířili a archetypy využívají k „zaškatulkování“ značky do určité formy chování. Vybrat tu správnou kombinaci vám pomůže zvolit vhodnou tonalitu jazyka a držet se jí.
Na základě všech poznatků ze strategie si stanovíme, jaká bude řeč vaší značky. Bude formální či neformální? Vážná či vtipná? Poetická či popisná? Pokud to odpovídá charakteru značky, vybereme i konkrétní slova, která je vhodné zařadit do mluvy značky, aby ji pomohla vybudovat silnou pozici.
Získáte „tahák“, jak komunikovat s vašimi zákazníky či fanoušky. Vaše komunikace tak bude konzistentní, srozumitelná a tedy i důvěryhodnější. Ušetříte si čas nad rozhodováním, jak by měl působit e-mail zákazníkovi nebo třeba post na sociálních sítích.
Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.