Webové stránky často bývají prvním kontaktem značky se zákazníkem. Rozhodující jsou první desítky vteřin, ve kterých má značka šanci zákazníka zaujmout a motivovat. Stránky proto mají zásadní význam ve tvorbě důvěryhodnosti, atraktivity a posilování hodnoty značky.
Tvorba webu – webdesign – je klíčovou součástí života značek. Tato disciplína zahrnuje několik fází od analýzy, vytvoření struktury webu, vytvoření drátového modelu webu, tvorby textového obsahu webu, grafického návrhu a interaktivního prototypu webu, HTML kódování webu až po nasazení redakčního systému a spuštění webu.
Zjišťujeme hlavně otázky typu, proč a pro koho je web vytvářený, jak web zapadá do života návštěvníka a jaký je typický příběh návštěvníka. Co má návštěvník webu provést a jak můžeme ovlivnit jeho rozhodování. Řešíme také zda zde hraje roli konkurence.
Revidujeme nabídku služeb a produktů, které chcete na webu nabízet. Vytváříme databázi klíčových slov, vztahujících se k produktu či službě. Analyzujeme konkurenční weby a cílovou skupinu.
Společně vytváříme představu stránkách a obsahu webu. Editujeme první klikatelný drátový model webu. Představte si jej jako kostru, na kterou postupně věšíme jednotlivé části webu. Nejprve navěšujeme strukturu a uživatelskou cestu a poté obsah.
Máme všechny podklady pro texty dohromady? Pak již můžeme do vytvořeného drátového modelu psát obsah. Tonalita textů i styl psaní jsou podřízené nastavení komunikace značky. Texty nám dávají představu o budoucím obsahu webu, ale také určují požadavky na budoucí tvorbu obrazových motivů.
Vycházíme z kontextu již existujícího grafického stylu a typických grafických prvků firmy. Nejprve vytváříme na několika klíčových stránkách pilotní design, který pomůže s představou o budoucí podobě webu a jeho zásadních vizuálních prvcích. Standardem je vytváření návrhu pro responzivní zobrazení, např. mobil a tablet. Po schválení pilotu dopracujeme úplný návrh webu. Výstupem je kompletní prototyp webu s instrukcemi pro kodéry.
Podle typu webu produkujeme obrazové materiály. Může jít o nafocení portfolia produktů, doprovodné image fotografie či ilustrace, videa apod. Tyto materiály implementujeme do návrhu webu.
Ověřujeme, zda web naplňuje požadavky, které si na začátku určíme. Zda je pro uživatele snadno použitelný nebo, zda je návrh webu v souladu s plánem.
Jakmile je vše navrženo a otestováno, dostane se projekt do fáze technické realizace. Nejdříve ke kodérovi, který navrženou grafiku pečlivě převede do responzivních HTML šablon.
Následuje programování. Pro správu obsahu webu můžeme společně vybrat libovolný redakční systém. Spolupracujeme se samostatnými programátory i se specializovanými developerskými společnostmi.
Po naprogramování a napojení na CMS připravíme ke spuštění tzv. beta-verzi webu, které je již kompletně online a plně funkční. V tomto kroku se web naplní přes administrační rozhraní a odladí veškeré funkce webu.
Tento základní proces tvorby webu bývá doplňován podle potřeby dalšími profesemi, může jít o SEO analýzy, analýzy klíčových slov, User Experience či User Interface služby, A/B testování a zvyšování efektivity návrhu. E-shopy pak zahrnují další napojení na sklady, CRM systémy, či platební brány.
Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.