menu
zavřít

Děláme space!

Věděli jste, že se v Brně vyrábí součásti vesmírných raket? My taky ne. Firma SAB Aerospace funguje v Technologickém parku, kde má vlastní konstruktérskou „dílnu“. Pro firmu jsme vytvořili nový vizuální styl s návrhem kampaně představující společnost veřejnosti.

SAB Aerospace vyvíjí a vyrábí komponenty pro mezinárodní organizace, kosmické agentury a firmy působící ve vesmírném průmyslu. Vybrali si nás skrze projekt kreativních voucherů a jakmile jsme dostali email s nabídkou spolupráce, hned jsme věděli, že tohle chceme dělat. Kdo by nechtěl létat ke hvězdám?

Brno létá do vesmíru

Na společném workshopu jsme si zmapovali, jak na tom jejich značka je a jací jsou. Hned ze začátku nás zaujalo, že jde o mladé namotivované lidi se skvělým přístupem k práci. Všechny úkoly v tomto segmentu jsou velkými výzvami, ke kterým vývojáři a konstruktéři ze SAB Aerospace přistupují zodpovědně, ale s nadhledem. Jako soukromá firma jsou velmi dynamičtí a mohou si dovolit být odvážnější než velké nadnárodní agentury.

Cílem vytvoření nového vizuálního stylu bylo zatraktivnit značku pro partnery a veřejnost. Ta příliš neví, že se v Brně dějí věci překračující naši atmosféru. Zamysleli jsme se proto i nad informační kampaní v Brně a okolí.

Vesmír je sexy

Téma letů do vesmíru je v této dobře čím dál více populární. Může za to vzestup kosmického průmyslu. Objevují se kampaně firem s tématem vesmíru, přestože se firmy zabývají jinou činností. Příkladem mohou být módní značky se svými NASA kolekcemi. Vesmír je neprobádaný, vzrušující a vizionářský... je prostě sexy.

Museli jsme proto zvolit trochu jiné pojetí, aby se odlišovalo od „tradičních“ vesmírných vizuálů, zaujalo veřejnost výrazností a zároveň umožňovalo firmě prezentovat své služby a produkty.

Jednoduše, ale provokativně

Nového vizuálního stylu se ujala designérka Karolína Petrů. Nejdříve došlo k úpravě stávajícího loga. To muselo zůstat zachované, protože firma SAB Aerospace je součástí italského holdingu SAB, jehož logo používá. Karolína logo vyčistila - vytvořila plynulejší elipsu, odstranila nečitelnou raketku, vycentrovala a změnila font části názvu „Aerospace“. 

Specifická barevnost

Vizuální identita pracuje se specifickou a výraznou barevností. Primární černou barvu doplňují čtyři barvy - světle modrá, fialová, neonově zelená a červeno-oranžová. Běžnou i kampaňovou komunikaci firmy vizuálně sjednocuje rozpoznatelný a variabilní layout.

Novou komunikaci doplňuje slogan „Děláme space!“. Tato věta padla při jednom z prvních rozhovorů, kdy marketingový manažer firmy Václav Havlíček jednoduše popsal, co vlastně firma dělá. A vznikl slogan!

Vesmír jako Brno

Strategií nové značky SAB Aerospace je přiblížit lidem u nás, že v Brně vznikají kosmické věci. Na základě osobnosti brněnského týmu mladých vědců jsme vybrali méně formální tonalitu inspirovanou spojením archetypů klauna a objevitele.

Navržená kampaň proto využívá typických brněnských „artefaktů“ a kombinuje je s vesmírem a třeba i typickými filmovými hláškami. Vznikají nepřehlédnutelné bizarní koláže propojující vesmírnou tématiku s regionem.

Teď vážně

Strategií nové značky SAB Aerospace je přiblížit lidem u nás, že v Brně vznikají kosmické věci. Na základě osobnosti brněnského týmu mladých vědců jsme vybrali méně formální tonalitu inspirovanou spojením archetypů klauna a objevitele.

Navržená kampaň proto využívá typických brněnských „artefaktů“ a kombinuje je s vesmírem a třeba i typickými filmovými hláškami. Vznikají nepřehlédnutelné bizarní koláže propojující vesmírnou tématiku s regionem.

Hledíme do budoucnosti

Barevnost a layout se propisují do merkatilií a do kreativního pojetí propagačních předmětů. Tiskoviny pracují se symbolem planetky vycházejícího z loga společnosti. Vznikly i návrhy merche cíleného na mladší lidi, kteří hledí do budoucnosti.

Sociální sítě = zábava

SAB Aerospace na sociálních sítích mluví k veřejnosti. Často také pracuje se studenty a školáky. Proto je cílem sociálních sítí poskytnout zajímavé informace o vesmíru a o tom, na jakých projektech SAB Aerospace spolupracuje a co je jejich cílem. Sociální sítě jsou také využívány pro zvaní zájemců o vesmír na zajímavé přednášky, které SAB Aerospace v Technologickém parku pořádá.

Necelých 70 deka a 20,5 x 13 x 5 cm. To je limit takzvaného PPK (Personal Preference Kit), který si každý astronaut může vzít s sebou do vesmíru. Třeba takový Alan Shepard z Apolla 14 si chtěl na Měsíci zahrát golf, tak si sebou vzal dva míčky. Co bys vzal ty?

Raketový start

Ukázalo se, že vesmírné téma je opravdu sexy. Rebranding značky zaujal hned několik médií. SAB Aerospace získal manuál, jak pracovat se svým brandem a přiblížit svou činnost veřejnosti a jak prezentovat nabídky svých produktů firmám a institucím, které pokoukávají po hvězdách.

Klient: SAB Aerospace
Koncept: B tým
Art Direction: Radoslav Cichý
Design: Karolína Petrů
Strategie & copywriting: Josef Káles

Co všechno jsme na tomto projektu vytvářeli?

Mohlo by vás zajímat

Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.

+420 608 820 107  ~  ahoj@btym.cz

Cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Povolit vše

Nastavení cookies

Vlastní nastavení cookies