Nestává se často, že by nám do studia přišli správní chlapi, kteří by působili jako řádná bigbítová skupina. Ale stalo se. Měli jsme možnost pracovat s lidmi z firmy Audified, která už třicet let vytváří software pro úpravu zvuku a hudby používaný po celém světě.
Ani jsme nevěděli, že v Brně vznikají programy, které využívají světoznámí zvukaři. Z velkých počinů vytváří díky tomu ještě větší, nařachané. Je neuvěřitelné, kam dokážou tato elektronická udělátka posunout zvukový zážitek.
Původní komunikace a vizuální identita Audified byla velice podobná ostatním firmám na trhu. Působila tak nějak softwarově a zaměnitelně. Jejich zákazníci jsou přitom kreativní duše. Zvukaři, rockeři, rapeři, bigbíťáci, kytaristi, basáci, bubeníci, popaři a tak bychom mohli pokračovat dál a dál. Patří mezi ně třeba i tvůrci podcastů. Prostě každý, kdo se rozhodne profesionálně pracovat se zvukem a dělat tak radost všem svým posluchačům.
Klíčová je pro nás vždy cílová skupina. Když jsme viděli, jak jsou lidé pracující s hudbou kreativní a jak se prezentují svým posluchačům, museli jsme jim jít se značkou Audified naproti. Aby je značka zaujala a bavila. Začali jsme přemýšlet, jak vizualizovat hudbu a její úpravu. Nabízelo se hned několik možností, které jsme na setkáních s pány z Audified vyprecizovali.
Do loga a vizuální identity se tak propsalo vlnění zvuku, které umí hýbat i fyzickým světem. Rozvlnit ho, rozehrát a roztančit. Audified získalo dynamiku a symbol v podobě rozvlněného písmena A.
V komunikaci jsme viděli dvě roviny. Zastřešující imageovou, která má zaujmout cílovou skupinu, dodat emoce a podpořit dojem, že „tohle je přesně pro mě“. Navrhli jsme zde rebelskou barevnost - dodali brandu výrazně červenou zkombinovanou s černou. A do vizuálů použili hudebníky, kteří jsou uprostřed svých tvůrčích procesů. Řežou do kytar, řvou do mikrofonů, buší do mixážních pultů. Vše doprovází zvukové vlny a rozrnění. Protože mnohdy k úpravě zvuku patří právě dodání takové té charakteristické „špíny“, která je specifická a dodává nahrávce styl. Proč by se to nemohlo propsat i do identity?
V druhé produktové rovině jsme pracovali s problémem, že jednotlivé pluginy nebo softwary využívaly vzhledů starých reálných udělátek pro zvukaře. Audified je zobrazovalo natočené ve 3D. Sami jsme si původně mysleli, že jde o prodej fyzických produktů. Proto jsme se rozhodli vše natočit čelně a podpořit dojem, že jde opravdu o digitální nástroje.
Vše vizuální doprovází i obsahový koncept, který se odráží od věhlasných hitů a obrací je ve výzvy fungující s klíčovými pojmy, jako je zvuk, mix, kompresor, vlny a podobně. Dokresluje tak celkovou atmosféru, kterou má pocit ze značky Audified vytvářet.
„B tým věnoval velké úsilí porozumění naší firmě, historii a podstatě naší značky. Soustředil se na design a komunikační strategii, aby vytvořil spojení mezi zákazníky a naší značkou, které pro ně bude jedinečné a atraktivní.“
Josef Semler, marketing manager
Cílovka se musí bavit. Musí cítit, že tohle je její svět. Trh s těmito softwary působí jak prodej systémů pro správu firmy, až na světlé výjimky v podobě povedených pokusů o trailery na produkty s perfektními kytaristy. Navíc všude samá hypermarketová sleva a akce. Jsme přesvědčeni, že se nám značku Audified do nové a žádoucí polohy podařilo dostat. Má šťávu a dodává emoce. A co na to říkáte vy?
Klient: Audified, s.r.o.
Koncept: B tým
Art Director: Radoslav Cichý
Design: Jan Sedláček
Strategie & copywriting: Josef Káles
Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.