menu
zavřít

Ubal mi!

Nemáš papírky? A tabák? Neubalil bys mi jednu? Znáte tyhle větičky? A se kterou českou značkou se vám spojují? Pravděpodobně to bude právě okřídlená královna všech českých trafik a benzínek. Pojďme se podívat na příběh redesignu, který takzvaně v rámci mírného pokroku v mezích zákona posouvá českou legendu.  

Opatrně, pomaličku

Náš dlouholetý klient, firma Roll4You, nám zaslala zadání. Úkol zněl jasně. Redesign hvězdy na nebi cigaretových papírků. Vážek! Byli jsme upřímně nadšení a hrdí na to, že u takové radikální změny můžeme být. Ale…. ze vstupních analýz, focus groups a workshopů jasně vyplynulo, že uživatelé tohoto produktu jsou konzervativní a nepřístupní prakticky jakékoliv změně. Proto jsme zvolili dva přístupy - buďto brand pouze vyčistíme a nastavíme nová pravidla pro používání jeho prvků, nebo se opravdu pokusíme o posun ve vnímání uživatelů za cenu, že je nemile překvapíme a vezmeme jim z rukou takříkajíc legendu.

Evoluce, nebo revoluce

Toto téma řešíme velmi často. Když je brand větší, stabilně dobře vnímaný a ukotvený na trhu, tak k radikální změně nebývá často důvod. Podobně tomu bylo i zde - produkt je jedničkou v segmentu na českém trhu a k redesignu bylo tedy potřeba přistoupit s veškerou vážností. Na druhou stranu velké značky, které ustrnou v minulosti a bojí se změn, mohou v budoucnu bojovat s úbytkem zákazníků, zejména v těch mladších věkových kategoriích. 

Podívali jsme se do historie a zjistili, že se symbol Vážky používá už více než 100 let a za tu dobu prodělal poměrně zajímavou cestu. Z původní barevnosti ani typografie nezbylo téměř nic. Elegance vymizela a produkt nesl nánosy necitlivých zásahů, které jsme se pokusili opatrně upravit za předpokladu, že uživatel změnu sice rozpozná, ale nebude mít zásadní vliv na rozhodování o opětovné koupi tohoto produktu. 

Nejprve jsme ale přece jen přišli se studií několika konceptů, kam by se značka mohla posunout.

Více méně

Toto zaznělo u debriefu ze strany klienta. Úpravy se jim líbily, ale to nás vedlo ještě více k rozvinutí evoluční řady… tedy zpět za monitory, znovu a lépe.

Začali jsme tedy opatrně a postupně čistit logo, aby působilo kompaktněji a bylo lépe aplikovatelné.

Přiletěly nové kusy

Snad každý balič zná tradiční papírky od Vážky v knížečce s modrými tenkými proužky. Vážka ale přišla na trh s novými druhy papírků. Bylo tak potřeba vymyslet způsob, jak s nimi pracovat a od sebe odlišit. Ikonické proužky zůstaly. Nové Vážky od sebe rozeznáte jednoduše, každý druh nese jinou výraznou barvu. Na trhu jsou tak nově k dostání například Jemné papírky s nižší gramáží, Konopné, vyráběné z konopného papíru, nebo dokonce Růžové, které jsou také skutečně do růžova zabarvené. 

Kampaň ve vašich rukou

Nezabývali jsme se pouze redesignem produktu, ale i celkovou komunikací značky. Kreativní práci tak předcházela strategie značky, v které jsme si stanovili osobnost značky, unikátní prodejní argumenty a další prvky nezbytné k vytvoření funkční komunikace. Vážka je tradiční česká značka, která vznikla v roce 1910. Z toho vyplývá, že Vážky tu byly dlouho před námi, balili si do nich prababičky, dědečkové, maminky a teď i mladí lidé. Téma propojování generací jsme tak využili pro kampaňovou komunikaci. Vážka prostě spojuje. A to nejen staré a mladé, ale i bohaté a chudé, pankáče i hipíky, dělníky i manažery. A tak bychom mohli pokračovat do nekonečna. 

Jsem na Vážkách

Pro komunikaci na sociálních sítích a pro ilustrování různých propagačních materiálů a webu jsme vytvořili komunikační linku, která podporuje strategii značky - odkazovat na Vážku jako tradiční, českou značku. Vznikl tak koncept pracující s českými pořekadly, příslovími, pranostikami a různými hláškami. Chtěli jsme, ať to lidi zaskočí, pozastaví se a usmějí. 

Co se týče provedení, mělo být hravé a specifické. Proto jsme oslovili hned několik ilustrátorů a hledali nejvhodnější styl ilustrací pro Vážku. Nakonec jsme se domluvili na spolupráci s Dominikem Uhlířem, který vtiskl příběhům jedinečnou podobu. 

Vážka byla, je a bude

Vážka byla, je a bude

Papírky jsou u nás synonymem pro Vážky. Málokteré značce se podaří, aby dosáhla takové známosti. A co musíme na závěr doplnit… nekuřte! Ale když už kouříte, tak balte. Do Vážek! Ono už jen to balení je taková terapie. Uklidňuje. Tak se pojďte krásně uklidnit na nový web Vážky - www.papirky.cz.

Klient: Roll4You
Koncept: B tým
Design: Radoslav Cichý, Michaela Nerudová, Katarína Kyselicová
Obsah a copywriting: Josef Káles
 

Mohlo by se vám taky líbit

Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.

+420 608 820 107  ~  ahoj@btym.cz

Cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Povolit vše

Nastavení cookies

Vlastní nastavení cookies