menu
zavřít

Pomáhat na cestě ke vzdělání

Středisko služeb školám a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, užívající zkratku SSŠ, nás oslovilo se zájmem výrazně změnit svou komunikaci. Organizace vzdělává učitele, pomáhá školám zvládnout rutinní záležitosti a organizuje pro študáky výlety a další aktivity. Do úkolu jsme se rádi pustili, a to nejen kvůli výzvě v podobě nového názvu, ale i nutnosti propojit identitu s logem Jihomoravského kraje.

Na vytvoření nebo rebranding značky máme vyvinutou metodiku. Zahrnuje vstupní rozhovor, workshop o osobnosti, archetypu nebo např. jedinečností nové značky. Řešíme cílovou skupinu a chování zákazníků, provádíme konkurenční analýzu. Zkrátka děláme si obrázek o zdravotní kondici značky. Ze zjištěných informací jsme vytvořili závěry a doporučení k tvorbě a pozicování nové značky.

V případě Střediska služeb školám jsme také revidovali název a zjišťovali kritéria pro vytvoření nejlepšího možného názvu. Po několika kolech výběru jsme se shodli na třech možných názvech:

Jednoznačným vítězem se stal apokryf VIM — Vzdělávací institut pro Moravu, který vystihuje, o co se celá organizace snaží. Zároveň jej lze snadno používat v komunikaci a doplňovat o různá témata — Vim, jak na vzdělávání, kam na exkurzi, jak vést školu a podobně.

VIM je krajskou příspěvkovou organizací a má tak společného zřizovatele zejména se středními školami. Bylo žádoucí, aby se identita Jihomoravského kraje do identity organizace propsala. Využili jsme proto užívaného červeného písmena „m“. Specifický odstín červené se stal primární barvou institutu.

Přemýšleli jsme také, jak proces vzdělávání, učení, lektorování probíhá. Říkali jsme si, že každý si v zápiscích zvýrazňuje důležité informace a myšlenky pomocí podtrhávání a kroužkování. Zároveň se při školení používají tzv. post-ity jako nosiče zajímavých poznámek a nápadů. Celá vizuální identita právě tyto prvky vzdělávacího procesu využívá.

Pro tři oblasti služeb - vzdělávání, služby školám a exkurze jsme použili tři „post-itové“ barvy, které přehledně oblasti rozlišují a klíčová slova jsme zakroužkovali či podtrhli.

Páteří organizace jsou její zaměstnanci. Ve VIM pracují zkušení odborníci, kteří mají co nabídnout. Chtěli jsme proto na vizuálech pracovat s reálnými lidmi. Vedle paní ředitelky se tak na plakátech a dalších nosičích objevují zástupci jednotlivých oblastí služeb.

Po pozitivním přijetí jsme se pustili do implementace nové značky. Vytvořili jsme web, ale také plakáty, citylighty a různé propagační materiály.

Nová komunikace značky byla představena na tiskové konferenci. Název a logo bylo pokřtěno.

Focení

Vzhledem k tomu, že VIM staví na svých zaměstnancích, zorganizovali jsme focení ve spolupráci s brněnským fotografem Vladimírem Novotným, známým jako KIVA. Na focení jsme pozvali vybrané zaměstnance institutu, kde každý zastupoval jeden ze tří zásadních segmentů institutu – vzdělávání, služby školám a organizaci výletů. Zároveň jsme vytvořili sadu fotografií pro ředitelku institutu. 

"Na spolupráci si nejvíce ceníme profesionálního a zároveň přátelského přístupu, spousty neotřelých nápadů, kreativity a téměř okamžitého zpracování všech našich požadavků."

Leona Sapíková

ředitelka VIM

Nová etapa

Nová etapa

Rebranding Střediska služeb školám na VIM pomohl zahájit novou etapu v životě této organizace. VIM rozšířil nabídku svých služeb, začal více komunikovat s veřejností a stává se hlavní vzdělávací organizací na jiho Moravy.

Mohlo by se vám líbit

Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.

+420 608 820 107  ~  ahoj@btym.cz

Cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Povolit vše

Nastavení cookies

Vlastní nastavení cookies