Výrazné barvy, intimní dotyky, trefný název a komunikační koncept. Vytvořili jsme identitu nového fondu Proni, který bude pomáhat ženám široko daleko.
Přednosta gynekologicko-porodnické kliniky FN Brno Vít Weinberger spolu s kolegyní Eliškou Vinklerovou nám přišli představit úžasný projekt. Jednalo se o založení nového nadačního fondu, který by pomáhal zmodernizovat porodnice v Bohunicích a na Obilním trhu, zpropagoval nově vznikající Centrum porodní asistence a do budoucna pomáhal i s dalšími tématy spojenými se zdravím žen. Doprovázel je také fotograf Janis Voudouragkakis, neboli Taka Tuka.
Pustili jsme se hned do práce, neboť jsme věděli, že to je velká výzva, navíc bohulibá a s obrovským dopadem na život kolem nás. Neodradil nás ani koronavirus, který zrovna klepal na dveře, měnil všechno kolem nás a většinu našich setkání posunul do videohovorů. Ale to nevadilo, jelikož zástupci vznikajícího fondu měli jasnou vizi, která naši práci usnadnila.
Jakmile jsme měli k dispozici všechny potřebné informace a určili jsme si, jak se fond chce profilovat, které argumenty vidíme jako nejpodstatnější a jaké komunikační prvky budeme využívat, čekalo na nás vymýšlení názvu pro nový fond.
Nejdříve jsme pracovali s názvy od zakladatelů fondu, které využívaly starobylé ženské postavy — Venuše, Vesna, Živa, Provoda a tak dál. Říkali jsme si ale, že si nový fond zaslouží také moderní a méně obvyklý název. Vždyť jde o lidi s obrovským elánem a snahou modernizovat poměrně konzervativní prostředí. Nechtěli jsme proto žádnou mýtickou postavu, historickou osobnost nebo zdrobnělinu s čápem či jiným zvířátkem.
Z desítek adeptů na nový název jsme několik vybrali a požádali asi stovku žen různého věku o zpětnou vazbu. Pár nápadů vyskočilo do popředí a našeho favorita si oblíbil i klient. A tak vznikl Nadační fond Proni. Název, který jednoduše odráží hlavní poslání fondu.
Symbolem fondu se stal výrazně modrý kruh, který má mnoho významů a spojitostí s tématikou fondu. Symbolizuje cyklus života, ženský cyklus, těhotenství nebo i rodinný kruh. A proč modro-oranžová barevnost fondu? „Chtěla jsem, aby identita zaujala nejen ženy, ale i muže, kteří jsou pro ženy důležití, podporují je, jsou u porodu a tím jejich role rozhodně nekončí. Modrá tedy reprezentuje muže, oranžová ženy,“ odpovídá autorka identity a grafická designérka Barča Magulová. Volbou výraznější barevnosti se také chtěla vyhnout „prvoplánovým“ pleťovým barvám. „Modrá s oranžovou tvoří dynamický kontrast, který ukazuje, že se toho brněnská porodnice nebojí, jde dále, do budoucnosti,“ dodává Barča.
Kruh poté v různých výřezech prostupuje celou vizuální identitu, která je primárně vyvedena v modro-oranžové kombinaci. Pro další témata jsou používány další barevné kombinace, ať už je to zeleno-růžová nebo červeno-žlutá. Typografie je serióznější, vzbuzuje důvěru a odráží vážnost témat.
Důležité jsou pro komunikační koncept také fotografie od Taka Tuky. Barča zvolila detail dotyku, jako gesta vystihujícího spojení mezi maminkou a miminkem, porodní asistentkou a budoucí maminkou nebo ošetřujícím lékařem a ženou řešící své zdraví.
Komunikační koncept dále pracuje s názvem. Využívá ho ve sděleních, vznikají tak spojení jako: jsme tady pro ni, udělejte to pro ni, buďte tu pro ni, prevence pro ni předchází neštěstí a podobně. Cílem výrazné grafiky, emotivních fotografií a apelativního textu je vyzvat lidi k zájmu o otázky týkající se porodů, mateřství, prevence a dalších témat z oboru gynekologie a porodnictví.
Zamysleli jsme se také nad podobou případné kampaně týkající se podpory porodních asistentek a přirozených porodů. Vedle detailů rukou, nožiček a miminek se objevují neobvyklá citoslovce a citace, které se ve vypjatých emocích nesou porodním sálem.
Nová vizuální identita zdobí i veškeré merkantilie a merchandasing. Díky aktivitě fondu Proni se k propagaci jejich cílů přidávají různé firmy a organizace. Proto vznikla například i speciální čokoláda Pro ni od brněnské firmy Ajala, jejíž zakoupením přispíváte na rozvoj Gynekologicko-porodnické kliniky FN Brno.
Pro fond vznikl web www.fondproni.cz, na kterém se dočtete o aktivitách fondu a o konkrétních příbězích žen a rodin. Na webu můžete podpořit konkrétní projekt, který zrovna fond Proni organizuje.
Vizuální koncept pracuje také s milými ilustracemi, které vizuálně fond Proni propojují s Gynekologicko-porodnickou klinikou FN Brno, resp. webem porodnicebrno.cz.
Celou komunikaci protkávají emotivní fotografie láskyplných doteků mezi maminkou a dítětem, utěšujících doteků mezi porodní asistentkou a maminkou či empatického kontaktu mezi doktorem a pacientkou. Autorem fotografií je Janis Voudouragkakis, neboli TAKA TUKA, který vystihl atmosféru emotivních situací. Poprvé jsme také fotili miminka a byla to pro nás velmi cenná a milá zkušenost.
„Oceňuji, že se lidem z B týmu podařilo proniknout do složité problematiky oboru gynekologie a porodnictví, stejně jako do komplikovaného fungování takového kolosu, jakým FN Brno je. S názvem našeho nadačního fondu jsme si lámali hlavu celá klinika a najednou to bylo: 'Nadační fond Proni'. Prostě geniální!“
doc. MUDr. Vít Weinberger, Ph. D.
přednosta Gynekologicko-porodnické kliniky FN Brno
Fond zahájil svou činnost společně s otevřením Centra porodní asistence FN Brno. Daří se mu informovat o důležitých tématech a pomáhat nejen tam, kde se rodí nový život. To vše díky schopným a aktivním lidem, kteří fond vedou a dokážou tak tato témata dostat i do významných médií jako je Česká televize. Věříme, že námi vytvořený komunikační koncept fondu pomáhá sdělit vše vstřícnou a přehlednou formou. A také si vážíme perfektní spolupráce s manažerkou fondu Eliškou Vinklerovou.
Klient: Fakultní nemocnice Brno
Koncept: B tým
Art Direction: Radoslav Cichý
Design: Barbora Magulová
Strategie & copywriting: Josef Káles
Spolupráce: Taka Tuka Foto
Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.