menu
zavřít

Život začíná na dně

Poznejte příběh pivovaru, který je inspirován téměř neskutečným příběhem mladíka, který se dvoří dámám natolik, že na sebe neváhá vzít podobu prakticky kohokoliv. Vzniká tak květnatý příběh plný dobrodružství a zvratů… Protože “Život začíná na dně.”

Řemeslný Pivovar Richard má dvě varny, jednu v brněnském Žebětíně a druhou v Račíně na Vysočině, a také dva majitele, se kterými jsme si hned lidsky sedli. Přání majitelů bylo na počátku skromné a týkalo se převážně vzhledu etiket. Revize značky však ukázala, že musíme vytvořit koncept, který prostoupí celou komunikaci. Chtěli jsme značku odlišit vůči konkurenci, zvýšit prodej lahví a oslovit klienty z větších měst.

Nejprve zevrubně

Nejprve jsme chtěli poznat trh a prostředí, ve kterém se piva z malých řemeslných pivovarů prodávají. Na společných workshopech k pozicování značky jsme důkladně poznali klienty, profil cílové skupiny i konkurenční prostředí. Pánové nás odzbrojili svou bezprostředností a vtipem. Věděli jsme, že tuto atmosféru potřebujeme přenést i do konceptu nové značky.

Zásadní bod strategie? Najít skutečný příběh pivovaru a vsadit ho do kontextu naší doby. Chtěli jsme Richarda oprostit od zlacených erbů a dalších pivovarských klišé. A tak jsme se pustili do zkoumání. To, co jsme objevili, nás naprosto ohromilo…

„Mysleli jsme si, že pivovar se jmenuje podle jednoho z majitelů, nebo, že je inspirovaný králem Richardem. Původní logo totiž obsahovalo královského lva a erb.“

Zjistili jsme však, že pivovar Richard byl jednoduše pojmenovaný podle Ríšovy ulice, na které sídlí. Zakladatel zvolil v roce 2004 název, který tehdy měl prostý kontext.

Začali jsme pátrat, po kterém Ríšovi je pojmenována ulice. Vyskočila na nás Pohádka máje od spisovatele Viléma Mrštíka. Milostný příběh bohéma Richarda a jeho milé Helenky. Toho jsme hned využili a udělali z Ríši světáka, bonvivána vyprávějícího příběhy a vtipně glosujícího různé situace.

Aby toho nebylo málo, zjistili jsme, že se v domě v centru Brna, kde měl tehdy pivovar svou hospodu, narodila Nataša Gollová. Ta si ve 40. letech zahrála hlavní roli Helenky. Zkrátka vše do sebe perfektně zapadlo.

Hlavní hrdina byl na světě. Říkali jsme si, jak by asi vypadal? Jak by se choval? Záhy přišla inspirace. Pamatujete na elegantního světáka a milovníka piva Nicka Cartera? Obdivovaného knížete Megalrogova z Konce starých časů? Nebo přesvědčivého barona Prášila?

Dobově ale současně

Jestli jsme měli pro nový vzhled značky a etiket nějaký vzor tak rozhodně nebyl ze světa piva. Překvapivě nás inspirovaly kreslené motivy rumových etiket.

Staré a dobré

Vytvoření loga a základního motivu postavy Richarda nám dalo zabrat. Zásadní výzvou bylo vytvoření vizuálu, který bude evokovat ”jinou” dobu, zároveň jsme bojovali s tím, aby celá identita nesklouzla do historizující podoby, kterou jsme ve vizuálu nechtěli.

Richard je vlastně takový vypravěč z 19. století, který se řídí mottem: „Když nejde o život, tak nejde o nic.“ Miluje pivo… asi stejně tak jako ženy. Prostě si užívá život každým douškem. Proto jsme přišli s tímto sloganem.

Finální návrh konceptu představil, jak bude vypadat logo, rodina etiket, slogan, hlavní motivy, tácky, sklo, interiér hospody, branding aut, web... 

B tým nám u každého projektu pomohl utřídit myšlenky a vyjádřit naši touhu prezentovat produkt tak, jak cítíme.

Petr Kobzík
majitel pivovaru

Hotovo, sklizeno

Hotovo, sklizeno

Výsledek spolupráce s pivovarem Richard předčil očekávání. Pivovaru se i díky rebrandingu podařilo prosadit se v maloobchodním prodeji a pokrýt trh. V prodejnách Sklizeno po celé ČR má vlastní lednice s Richardem. Prodej mimo svou lokalitu se ukázal jako strategicky zásadní bod pro stabilizaci značky v době nadcházejícího Covidu a zavírání podniků. Díky důkladné spolupráci se nám podařilo vytvořit jedinečnou značku. Navíc na prestižní světové soutěži World Beer Awards jsme v konkurenci 3000 značek získali 2 zlaté medaile za design etiket a za rodinu etiket.

Klient: Ekoprodukt
Koncept: B tým
Design: Radoslav Cichý
Strategie & copywriting: Josef Káles
Spolupráce: Foto KIVA

Mohlo by se vám taky líbit

Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.

+420 608 820 107  ~  ahoj@btym.cz

Cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Povolit vše

Nastavení cookies

Vlastní nastavení cookies