Tvorba názvu neboli naming, je zásadní pro budoucnost vaší značky. Název firmy, služby či produktu bude vás a vaše zaměstnance provázet každý den, budete jej neustále vyslovovat a mít na očích.
Příklady námi vytvořených názvů: Nadační fond Proni, VIM - Vzdělávací institut pro Moravu, chutná jídla Von papá, boskovický pivovar BOS, dýhované stoly Intarsen a mnoho dalších.
Jak postupujeme?
Než přistoupíme k tvorbě názvu, je zapotřebí vypracovat strategii značky, abychom zvolili správná kritéria pro výběr fungujícího jména.
Dobrý název musí být originální, libozvučný a ideálně krátký. Existují další kritéria, se kterými je potřeba počítat. Jaká je tonalita řeči značky? Na jakém trhu se bude nový název pohybovat? Kdo bude jeho publikem?
Několik kol brainstormingu nám přinese desítky názvů, se kterými lze pracovat. Využíváme klíčových slov, vytváříme novotvary, metafory, překlady nebo třeba akronymy (zkratky čtené jako slova).
Z „longlistu“ možných názvů uděláme „shortlist“. Uspějí názvy, které nejlépe vyhovují zvoleným kritériím, mají volné domény nebo v nás zanechají silný „otisk“. Možné je vyfiltrovat názvy pomocí vzorku cílové skupiny.
Pokud budete mít zájem, necháme vítězné návrhy zkontrolovat zkušenými právníky z oblasti registrace ochranných známek, aby v budoucnu nenastal střet s jinou značkou. U cizích názvů je možné s rodilými mluvčími nechat zkontrolovat význam podobně znějících slov.
Pak si stačí jen vybrat a můžeme začít pracovat na komunikačním konceptu vaší nově pojmenované značky.
Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.