menu
zavřít

Název

Tvorba názvu neboli naming, je zásadní pro budoucnost vaší značky. Název firmy, služby či produktu bude vás a vaše zaměstnance provázet každý den, budete jej neustále vyslovovat a mít na očích. 

Příklady námi vytvořených názvů: Nadační fond Proni, VIM - Vzdělávací institut pro Moravu, chutná jídla Von papá, boskovický pivovar BOS, dýhované stoly Intarsen a mnoho dalších.

Jak postupujeme?

  • Vytvoření strategie značky

    Než přistoupíme k tvorbě názvu, je zapotřebí vypracovat strategii značky, abychom zvolili správná kritéria pro výběr fungujícího jména.

  • Zvolit vhodná kritéria

    Dobrý název musí být originální, libozvučný a ideálně krátký. Existují další kritéria, se kterými je potřeba počítat. Jaká je tonalita řeči značky? Na jakém trhu se bude nový název pohybovat? Kdo bude jeho publikem?

  • Generování možných názvů

    Několik kol brainstormingu nám přinese desítky názvů, se kterými lze pracovat. Využíváme klíčových slov, vytváříme novotvary, metafory, překlady nebo třeba akronymy (zkratky čtené jako slova).

  • Užší výběr názvů

    Z „longlistu“ možných názvů uděláme „shortlist“. Uspějí názvy, které nejlépe vyhovují zvoleným kritériím, mají volné domény nebo v nás zanechají silný „otisk“. Možné je vyfiltrovat názvy pomocí vzorku cílové skupiny.

  • Rešerše v registru ochranných známek

    Pokud budete mít zájem, necháme vítězné návrhy zkontrolovat zkušenými právníky z oblasti registrace ochranných známek, aby v budoucnu nenastal střet s jinou značkou. U cizích názvů je možné s rodilými mluvčími nechat zkontrolovat význam podobně znějících slov.

  • Výběr klientem

    Pak si stačí jen vybrat a můžeme začít pracovat na komunikačním konceptu vaší nově pojmenované značky.

Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.

+420 608 820 107  ~  ahoj@btym.cz

Cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Povolit vše

Nastavení cookies

Vlastní nastavení cookies