menu
zavřít

Mýt se krásně

Voňavá brněnská mýdlárna Naturinka rozkvetla pod novým designem s ilustracemi inspirovanými starými herbáři. Obaly přírodních mýdel, šampónů, balzámů, olejíčků získaly milou podobu, pohladí nejen tělo, ale i duši.

Voňavé ruce

Naturinka je půvabná značka založená paní Barborou Kálnássy, pro kterou jsou její rodina a šetrnost k přírodě na prvním místě. Naturinka je na trhu od roku 2013 a pokud jste o jejich mýdlech ještě neslyšeli, najdete je v bezobalových drogeriích, voňavých krámcích nebo na řemeslných trzích. V září 2021 Naturinka otevřela vlastní kamenný obchod v Brně na Zelném trhu. S paní majitelkou nás seznámil fotograf Taka Tuka. Zadáním bylo vytvoření atraktivnější značky, která lépe vystihne filozofii firmy a v tržím prostředí obstojí vůči konkurenci.

Vlastní práce na rebrandingu značky začala společným workshopem v prostorách dílny. Seznámili jsme se se zaměstnanci mýdlárny a poznali proces výroby. Zároveň jsme si ujasnili základní pilíře a hodnoty firmy. Bavili jsme se o tom, jak značka vznikla, co představuje a jak ji vnímají lidé uvnitř i vně firmy. Diskutovali jsme o zkušenostech zákazníků a jejich zpětné vazbě. Naším cílem bylo prozkoumat aspekty značky ze všech úhlů. 

Ze závěrů z úvodních diskusí vyplynulo jasné zadání: „Nový komunikační styl má působit především přívětivě a dostupně všem kupujícím, těm stálým i těm novým.” Bylo důležité nastavit, aby stávající zákazníky neodradily příliš luxusní obaly nebo např. retro pojetí, které je dnes moderní. Cílem bylo, aby se klienti dokázali se značkou ztotožnit a oblíbit si její komunikaci. Jedinečnost Naturinky je zkrátka v její lidovosti. 

Jak tedy navrhnout lidovou značku moderně?

Zalisovat, zatížit

Inspirací pro novou Naturinku nám byly staré herbáře. Zvažovali jsme využití sušených vylisovaných květů. Bylo to však příliš prvoplánové a tradiční. Nakonec jsme zvolili jako dominantní motiv komunikace značky hravé ilustrace.

Na obalu je vždy vyobrazena rostlinka, jež odráží, z čeho je mýdlo primárně vyrobeno. Celý obal je laděn do tlumených modrofialových tónů a květy vždy obsahují jednu výraznou kontrastní barvu.

Vzniklo nové čistě typografické logo, které nebude rušivé a všechna pozornost ulpí na obrázkových ilustracích, jež jsou ústředním prvkem celého vizuálu.

Zabalit

Hledali jsme také ekologičtější formu obalu na mýdla, který měl nahradit původní laminovaný rukáv. Využili jsme plně recyklovatelný papír a vytvořili otevřené krabičky s převlečeným rukávem. Během několika měsíců jsme navrhli a vyvzorkovali stovky nových obalů na mýdla, šampony, šampukony, oleje a balzámy. 

Naturince jsme vytvořili slogan, jež odpovídá nejen produktu, ale souzní s tonalitou značky. 

V duchu rebrandingu jsme vytvořili nové webové stránky s e-shopem a stovkami produktů. S jejich spuštěním se počítá v první čtvrtině tohoto roku. Komunikace značky je nově nastavena i na sociálních sítích. Představujeme na nich jednotlivé ingredience mýdel a jejich účinky, pomocí hravých sdělení také prezentujeme výrobní proces mýdel, další přínosy a vlastnosti. 

Focení

Projekt byl jiný v tom, že fotografie předcházely rebrandingu značky. I tak se fotografovi známému pod přezdívkou Taka Tuka podařilo vystihnout nádherné detaily ručně vyráběných mýdel.

"Své rozhodnutí spolupracovat se studiem Davida Geče, považuji za jedno z nejlepších, které jsem učinila od založení Naturinky. Preciznost, kvalita a nadhled jdou ruku v ruce s potřebou a požadavky klienta."

Barbora Kalnássy
majitelka mýdlárny

A kde to budeme
prodávat?

Spolupráce na rebrandingu trvala 12 měsíců. Za tu dobu jsme nastavili strategii značky, vytvořili novou identitu a tonalitu. Vytvořili jsme nový koncept zcela recyklovatelných obalů. Zrealizovali jsme změnu stovek etiket s originálními ilustracemi. Pomohli jsme s konceptem značkové prodejny v centru Brna. Vytvořili jsme koncept dárkových balení a motivy pro dárkové tašky. 

Z tohoto projektu se stala srdeční záležitost všech ve studiu. A to nejen díky velké zásobě mýdel, kterou se za více než rok pravidelných schůzek u nás podařilo nashromáždit.

Klient: Naturinka
Koncept: B tým
Art Direction: Radoslav Cichý
Design: Michaela Nerudová
Strategie & copywriting: Josef Káles
Spolupráce: Taka Tuka Foto
 

Mohlo by se vám taky líbit

Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.

+420 608 820 107  ~  ahoj@btym.cz

Cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Povolit vše

Nastavení cookies

Vlastní nastavení cookies