Přinášet lidem kvalitní a chutné jídlo bez masa, které si mohou poměrně rychle připravit. To je cílem značky Ekoprodukt, které jsme vytvořili zcela nový brand, včetně názvu, vizuální identity a designu obalů.
Pro nás to je „stará známá firma“. Ekoprodukt je vlastníkem pivovaru Richard, pro který jsme již dříve vytvořili nový vizuální i komunikační koncept. Takže když přišel znovu majitel a fajn chlap Petr Kobzík s dalším projektem, pustili jsme se do toho s nadšením.
Ekoprodukt je na trhu snad 30 let. Začalo to tím, že tatínek Petra Kobzíka nakoupil kamion sóji, kterou u nás tehdy moc lidí neznalo. S pomocí japonských přátel vytvořili sérii bezlepkových a čistě rostlinných produktů a střemhlavý útok na trh mohl začít.
Díky počáteční revizi značky Ekoprodukt jsme mohli společně s jejím majitelem určit její nové pozicování. Našimi zákaznicemi jsou převážně maminky, které chtějí žít zdravě, ale nemají čas zabývat se zdlouhavou přípravou a vařením. Hledají dostupné potraviny bez škodlivých náhražek a nepotřebují ke každému jídlu vařit maso. Na tom jsme vše stavěli.
Když jsme se podívali na trh se zdravými a veganskými potravinami, spatřili jsme dvě časté cesty. Jedna logicky využívá přírodních motivů a struktur, aby ukázala, jak jsou využívané suroviny přírodní. Další výrobky se často odkazují na tradici, poctivost, řemeslnost či „farmářskou image“ výrobků. Chtěli jsme se těmto dvěma obvyklým cestám vyhnout a vydat se úplně jinudy. Zaujmout maminky, často doprovázené dětmi, něčím, co jim vykouzlí úsměv na tváři.
Z několika variant názvu si klient jednoznačně vybral ten, který odkazoval na otce zakladatele Ekoproduktu a odlehčeně odkazoval na kuchyni. A tak se zrodil název "Von Papá". Odkazuje na tatínka Petra Kobzíka a zároveň v něm můžete vidět určitý dvojsmysl. S tím jsme si definovali osobnost značky - bodrý kuchař, který umí pobavit a vypráví o jídle s chutí a přehledem. Jako když postavíte usměvavého, bodrého a milého Jana Wericha za plotnu. Přestože recepty tady nevznikají za volání „Přiměřeně! přiměřeně!“ a s jedním nebo dvěma vejci a úplně bez soli jako v oblíbené pohádce Byl jednou jeden král. Chutě a složení se ladí k dokonalosti a spokojenosti strávníků.
Tvar postavičky vychází ze sojového bobu. Avšak tvář získala od zakladatele značky. Papá na obalech různě mění svůj vzhled, odkazuje na původ receptu, konzistenci či další atributy produktu. Von Papá tak komentuje jídlo pomocí ilustrací, mikropříběhů a uvolněných popisků. Tonalitu obsahu zastřešuje slogan, respektive moudré pořekadlo - Co na srdci, to na jazyku.
Von Papá vyrábí hotovky, omáčky, polévky, sójové extrudáty, stejně tak produkty s mořskými řasami. Kromě toho, že je vše bez lepku a dalších nechtěných přílepků, jsou produkty velmi chutné a hlavně se dají rychle připravit. Omáčky byly jedny z první produktů, které před 30 lety firma začala vyrábět, proto jsme návrh designu otestovali právě na nich.
Představují řadu výrobků, které stačí jen stačí ohřát a chutný oběd je na světě. Při jejich návrhu šli opět cestou specifických ilustrací, které prezentují příchuť omáčky. Zároveň jsme vytvořili vlastní alternativu V-labelu, aby byly produkty snadno rozpoznatelné pro vegany a vegetariány.
Rebrandované produkty Von Papá naleznete v regálech zdravých výživ, ale také ve vybraných supermarketech. Velký úspěch zaznamenala nová hotová jídla, která si zákazníci ihned oblíbili. Věříme, že rebrandovaná značka přitáhne spoustu nových zákazníků a také zlepší náladu každému, kdo ji spatří.
Klient: Ekoprodukt
Koncept: B tým
Art Direction: Radoslav Cichý
Design: Barbora Magulová
Strategie & copywriting: Josef Káles
Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.