S vinařem Richardem Janouškem jsme začali psát poetický příběh zakončený úspěchem v podobě ocenění Obal roku 2020.
Vinařství Rozařín je nazváno podle osady, ve které sídlí. Její patronkou je sv. Rozalie Palermská. Růže nemají jen milostný význam. V minulosti se věšely na strop, aby lidem v místnosti připomněly, že jsou vázáni mlčenlivostí. Růže znamenala diskrétnost. Ve značce je tak cítit určitá tajuplnost. Pracujeme s kontrastem světla a stínu.
Název vinařství také vzbuzuje silnou asociaci se slovem „rozzářím“. Začali jsme pracovat s kontrastem světla a stínu, což nám do konceptu pracujícího s tajemnem sedělo. Navíc bez svitu by přece vína nebylo.
Pan Janoušek má rád Seifertovy básně. Nechali jsme se jimi proto inspirovat a vytvořili tonalitu poetickou. Takovou, která mile pohladí na duši. A tři kolekce vín jsme nazvali podle prvků spojených se slunečním svitem. Rozbřesk pro vína lehce pitelná, Soumrak pro vína vyzrálejší a luxusnější, Záblesk pro šumivá vína, která při otevření nadšeně bouchnou.
Ražba. Embossing. Další ražba druhým odstínem zlaté. Papír s efektem bavlny příjemný na dotek. To vše rozzáří etikety vinařství a dodá jim šmrnc. Tak, abyste si mohli užít ten příjemný moment u sklenky vína z Rozařína všemi smysly.
„Pro podnikatele samotného je při rebrandingu značky nejtěžší to, aby se dokázal podívat za roh. Odpoutal se postupně od toho, s čím byl do teď bytostně spjatý. K tomu je třeba nejen vnitřní síla, ale i obrovský impuls zvenčí. Něco nebo někdo, kdo Vás nadchne, podpálí pro nové. A právě to B tým umí.“
Richard Janoušek
zakladatel vinařství
Výsledkem celého snažení byla nejen funkční identita s atraktivními etiketami, ale také ocenění Obal roku 2020. Ochutnejte vína z Rozařína třeba tak, že si prohlédnete námi vytvořený e-shop www.rozarin.cz a nějaké si necháte zaslat. Užijte si rozzářený večer, tu chvilku u sklenky vína z Rozařína.
Klient: Vinařství Rozařín
Koncept: B tým
Art Direction: Radoslav Cichý
Design: Karolína Petrů
Strategie & copywriting: Josef Káles