menu
zavřít

Odhodlání být v čele trhu

Karel Kaňák začal podnikat v roce 1991. Svou usilovnou prací poté dokázal společně s ředitelem Vladislavem Poláškem a jejich lidmi vytvořit z malé značky z Rohatce mezinárodní skupinu, která patří mezi špičku ve svém oboru. Naše studio bylo u toho, alespoň posledních zhruba 12 let. Nyní před námi stál úkol rebrandovat značku Kaňák tak, aby odpovídala své síle a pomohla firmě lépe odrazit její cíle. 

Strojírenská firma Kaňák vyrábí výsekové nástroje pro výrobce obalů. Například každou krabičku musíte do kartonu vyseknout, abyste ji mohli složit a zabalit do ní váš produkt. Není to ale jen o vyseknutí, obaly s sebou mnohdy nesou i dost vymakané technologie. To vše Kaňáci s přehledem zvládají klientům nabídnout, a to natolik úspěšně, že nyní patří mezi evropské lídry v tomto oboru. 

Kaňák pod svá křídla vzal další firmy z oboru, jako je Hunter, Rovyna a vlastní i výroby například v Bulharsku. Z české značky se tak stala velká skupina, která začala přemýšlet, jak se bude prezentovat.

Karelot, Kanteo… jak si budeme říkat? 

Firmu vede ředitel Vladislav Polášek. Toho by si každý přál poznat a mluvit s ním o přístupu práci. Je to blahodárný zážitek. Těžko popsat. Laďa za námi přišel s majitelem a zakladatelem firmy Karlem Kaňákem, úžasný pán, který dokázal, že se vyzná a umí. Pánové nás oslovili se zadáním vytvořit název a novou značku vznikající skupině.

Nový název měl vzniknout proto, že slovem „kanak“ se v Německu hanlivě označují přistěhovalci a zrovna německý trh je pro tuto firmu klíčový. Naši práci jsme kromě zmapování trhu a vytvoření strategie vznikající značky tedy zahájili hledáním nového názvu. Z vícero variant jsme se v závěru práce bavili například o názvu Karelot nebo Kanteo, snažili jsme se vytvořit něco, co v sobě nese alespoň trochu Kaňáka a odpovídá naší nové tonalitě. 

Stále jsme se také vraceli k variantě „Kaňák“, však značka nese příběh pana zakladatele a jeho osobnost. Klient se ale nemohl rozhodnout.

Nakonec rozhodly reference klientů, kteří měli značku Kaňák za pojem a jejich pohled na naši značku převážil nad obavou z hanlivého významu názvu. 

Jen červená to může být

Pustili jsme se do tvorby vizuální identity a obsahu. Špice trhu je tvořena firmami, které jednoduše rozpoznáte podle barevnosti. Proto nám bylo jasné, že jedním z našich brandových symbolů zůstane výrazná červená barva. Ta vedle modré a zelené konkurence bude jednoduše rozpoznatelná a navíc krásně zasvítíme. 

Švýcarská preciznost

Jak se delší dobu ukazuje, západní trhy mají menší důvěru ve výrobce z východu. S tím jsme chtěli něco udělat. Naše značka je o odvaze dělat věci lépe, o zvyšování výkonu výroby našich klientů díky precizněji vyrobeným nástrojům (mohou díky nim své stroje rozjet rychleji a vyrobit tak více produktů) a o inovacích ve výrobě. To vše jsme chtěli promítnout do naší identity a obsahu. 

Strojírenské firmy se prezentují často velmi suše a technicky. Obor výsekových nástrojů není výjimkou. To bylo příležitostí pro nás. Můžeme ukázat, že se komunikace nebojíme. Chceme být v oboru ti, co udávají směr, a proto jsme progresivnější. Sázíme proto na grafické zpracování, které v sobě nese až švýcarskou preciznost. To nám pomáhá ukázat, že „východ“ nemusí nutně znamenat něco zkostnatělého, nefunkčního a zastaralého. 

Zvykli si 

Logo se měnit nemělo. Neslo symboliku vysekávání a používané velké písmeno K bylo pro vedení firmy nezrušitelným symbolem. Odstranění písmene K před názvem a výběr moderního elegantního fontu Visuelt byl zpočátku na pány příliš. No ale stačilo pár týdnů a začali si zvykat. Nyní jsou s novou podobou své značky sžití. Proč? Protože v ní vidí argumenty, pro které vznikla. 

Novou výraznou vizuální identitu doplnily i slogany „Dare to be the best“ nebo „Dare to boost your performance“. V nich vidíte odvahu a cíle firmy nejvíce. Vlnka odhodlání se pak nese celou komunikací firmy. Motivuje zákazníky ke zvyšování výkonu a inovovat výrobu. 

Nudné foto z výroby? Kdepak!

Nesmíme také opomenout focení ve výrobních prostorech. To je vždycky v takovém prostředí výzvou. Fotograf Vladimír „KIVA“ Novotný se toho ujal rovněž odhodlaně a výsledek můžete posoudit sami. Ačkoliv se jedná o strojírenskou výrobu s velmi technickým pracovním prostředí, fotografie jsou lidské a podtrhují střídmou vizuální identitu s motivačním sdělením. 

Strojařina je super

Člověk by si mohl na začátku práce říct… jaj… strojírenská firma… to bude nuda. Ale je to právě naopak. V takovém oboru můžete značku posunout dál. Pro nás práce nekončí, je třeba udělat ještě spoustu věcí, aby stanul Kaňák na tom úplném vrcholu oboru. Minimálně, co se týče jeho komunikace. Hurá do toho.

 

Klient: Kaňák Group s.r.o.
Koncept: B tým
Art Direction: Radoslav Cichý
Design: Anna Divišová, Jan Sedláček
Strategie & copywriting: Josef Káles

 

Mohlo by se vám líbit

Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.

+420 608 820 107  ~  ahoj@btym.cz

Cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Povolit vše

Nastavení cookies

Vlastní nastavení cookies