menu
zavřít

Ovládat družice? Štýlovo!

Čím dál tím víc se přibližujeme vesmíru. Tentokrát s rebrandingem mladé moderní firmy Zaitra vytvářející software, který je nedílnou součástí družic a sond.

Společnost se slovenskými kořeny, působící v Brně, pomáhá objevovat vesmír. Vytváří software s prvky umělé inteligence, který zpracovává data přímo na družicích a šetří náklady spojené s jejich přenosem zpět na Zemi. Zvyšuje také takzvanou autonomii mise, kdy dokáže přenastavit účel družice. 

Byli jsme osloveni vizionáři z firmy Zaitra, abychom se s nimi přihlásili do projektu Kreativních voucherů. Společně jsme v projektu uspěli a začali tak pracovat na jejich nové značce s cílem vytvořit moderní a na trhu odlišnou značku. 

Orbitu? Ne, děkuji

Trh kosmických programátorů je protkán klasickými symboly, orbitami, záběry na planetu Zemi a podobnými vizualizacemi. To jsme už zjistili při práci pro TRL Space a opět jsme se chtěli nepatrně odlišit, ačkoliv jsme se při prvním setkání s klienty dohodli, že by identita měla na první pohled působit vesmírně. 

Osobnost značky vzešla ze společného workshopu. Přibližují ji archetypy kouzelníka a objevitele s cílem prezentovat Zaitra jako firmu, která je mladá, objevuje nové věci, a to neotřelými způsoby. 

Paprsky symbolizující přenos

Vizuální identita s ikonickým logem je inspirována prvky, které symbolizují činnost firmy - zpracování, přenos a zobrazení dat a práci s kódy. S čím tedy pracuje? S mnoha daty, jakožto body různě se sdružujícími do shluků informací. Hledá také to, co je opravdu důležité ve změti různých čísel. Zobrazuje toky údajů mezi přijímači na Zemi a vysílači na družicích. 

Z písmena A se v logu stává výrazný symbol. Vzniká z něj „pětinožka“ symbolizující přenos dat mezi družicí a Zemí. Proč pětinožka? Protože čtyři paprsky jsou málo a šest je moc. Se symbolem pracujeme i samostatně, pokud je v kontextu přítomen kompletní název nebo nezkrácené logo. 

Výrazná zelená barva fungující společně s černou, zejména poté s černým podkladem, je inspirována sonary. Ty rovněž používají toto barevné propojení na zobrazení dat a důležitých bodů „v kupce sena“. Zároveň jde o mladistvý, výrazný a průbojný odstín zelené, který je spojen například se sci-fi filmy a s vesmírem samotným.

Najít jehlu v kupce sena

Software Zaitra pomáhá zobrazovat to nejpodstatnější, tedy skutečně nachází pomyslné jehly ve kupkách sena. Proto jsme přišli se sloganem „Get to the point“. Zároveň doplňuje vizuální identitu tvořenou mnoha body. S „pointem“ poté pracují i další titulky ve smyslu zobrazování, směrování nebo ukazování. 

Identita musela také počítat s přehlednými a návodnými infografikami, které pomáhají snadno a jednoznačně vysvětlit funkci procesů. Ty jsou udělané velmi technicistně, přehledně a návodně. 

Atlas mraků

Vedle způsobu zobrazení funkcí programů vznikly rovněž ikony, které jednoduše popisují například jádro činnosti daného produktu - družice sledující pohyb lodí, úbytek zalesnění v konkrétních lokalitách nebo například snížení velikosti přenášených dat tím, že software nezahrne oblaka.

Ikony poté doprovází koncept produktových názvů, který využívá skrytého vtípku - jména spisovatelů nebo postav ze sci-fi knih a filmů, jejichž název nebo děj také pracuje s podobným předmětem jako software. Vynechává program v zobrazování mraky? Poté je pojmenován po Davidu Mitchellovi, autorovi sci-fi románu Atlas mraků. Sleduje růst stromů? Jednoznačně Wyndham! Autor Dne trifidů, kde jsou středem děje trochu zvláštní stromy. 

Letenku na Měsíc?

Vesmír je sexy. Možná právě proto se světové vesmírné agentury propisují i do současné módy. Využili jsme příležitosti a navrhli merch, který by ocenili mladí lidé. Design oblečení a dalších předmětů je tak odvážnější než jádro vizuální identity. Vznikl třeba i netradiční návrh samolepek, které vypadají jako letenky na Měsíc. Stačí načíst a letíme! 

„Za nás všetkých môžem povedať, že sme veľmi spokojní, ba dokonca nadšení z našej novej značky. Veľká vďaka!“

Alexandra Jeleňová, program manager v Zaitra

3, 2, 1… start

Brno se bez veškerých pochyb stává jedním z klíčových center vesmírného průmyslu. A to právě díky takovým lidem, kteří vytvářejí společnost Zaitra. To je navíc teprve začátek. Brněnské vesmírné firmy jsou pro nás výzvou, jak vytvořit specifický, výrazný, průbojný komunikační styl. Takový, který na Měsíci, na Marsu, nebo kdekoliv jinde ve vesmíru ještě neviděli! 

 

Klient: Zaitra s.r.o. 
Koncept: B tým
Art Direction: Radoslav Cichý
Design: Barbora Magulová
Strategie & copywriting: Josef Káles

Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.

+420 608 820 107  ~  ahoj@btym.cz

Cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Povolit vše

Nastavení cookies

Vlastní nastavení cookies