menu
zavřít

Narodil se Bos

Ozvali se nám další pivovarníci. Tentokrát se záměrem vytvořit identitu nového pivovaru v Boskovicích. Krásném městečku, které je plné inspirace pro pivní příběhy. Pustili jsme se do toho. S chutí.

Přísně kvalitní

Přísně kvalitní

Pánové z nově vzniklého Pivovaru Boskovice se většinu rozhovoru točili kolem jedné priority — aby pivo bylo opravdu poctivé, bez pivních vad a uvařené z kvalitních surovin. Vyprávěli o tom, co jaké pivní vady způsobuje, jak se jim vyvarovat. Od workshopu bylo jasné, že se vše točí kolem této filozofie. Poctivé, kvalitní, tradiční, řemeslné pivo… tyto pojmy dnes všichni používají a ztrácí se tak jejich vážnost. Jak k tomu přistoupit jinak a přitom jednoduše? To byla výzva.

Velene, češ!

Navštívili jsme Boskovice a nastudovali mnoho příběhů. Nejvíce nás však zaujal ten o založení hradu a města, kdy brněnský kníže při lovu zabloudil v lesích, ale život mu zachránil ptáčník Velen, který jej pohostil, aniž by věděl, o koho jde. Nabídl mu dubovou lázeň, rozčesal vlasy a vousy, prostě se k němu choval velmi… velmi mile. Pán jej pozval do svého sídla v Brně, kde se Velen prokázal sedmizubým hřebenem. Za svou pohostinnost získal rozlehlé lesy a půdu kolem místa, kde později vznikly Boskovice. Symbolem jeho rodu se stal právě sedmizubý hřeben, nyní je i ve znaku města.

Tento příběh jsme rozpracovali do stylizovaných „komiksů“. Působilo to však složitě a nepříliš srozumitelně, jak je vidět na následujících obrázcích. Proto jsme se vydali jinou cestou.

Už nebudu chodit 
bosko více!

Každý Boskovičák zná pověst o vzniku názvu města. Když Velen stavěl hrad, nemohl pro něj najít vhodné jméno a pak si jednou bosý nakopl palec u nohy a zařval: „Už nebudu chodit bosko více!“ A název byl na světě. Tuto nejzásadnější příhodu z celé legendy jsme se rozhodli využít.

Logo tvoří bosá noha, která zakopává o různé předměty, ať už je to sedmizubý hřeben, hřib nebo klidně i ananas, když v pivu máte poznat zrovna takové chuťové tóny. Vizuální identita je jednoduchá, ale výrazná, a to i díky méně obvyklým barvám v pivním světě. Na některých materiálech se pracuje také s horními končetinami, aby si na své přišli i horňáci.

Zvolili jsme i jednoduchý a nejvýstižnější název BOS, který identitě vévodí. Jazyk využívá specifické fráze, jako např.: Chodím na pivo Bos, Točím pivo Bos, Piju pivo Bos, Umíme v tom chodit, Prošlapali jsme cestu…, Tady zakopnete o kvalitní pivo. Filozofii sládka podtrhuje jednoduchý slogan Pivo stále pivem.

„Se studiem se nám podařilo, díky jejich vysoké profesionalitě, vytvořit přesně na míru neotřelou značku, která vzbuzuje pozornost u boskovických i přespolních. Není učesaná, spíše naopak a jsem přesvědčen, že rozjezd pivovaru v Boskovicích správně nakopla.“

Jiří Čejka
sládek

Jde si pro úspěch

Jde si pro úspěch

Pivo Bos si prošlapává cestu mezi milovníky piva v Boskovicích a v Brně. Najdete ho na výčepu hned několika hospod, v pivotékách a v lednicích marketů v Boskovicích. Pokud vás zaujalo natolik, že ho ihned potřebujete koupit, mají i e-shop

Klient: Pivovar BOS
Koncept: B tým
Art Direction: Radoslav Cichý
Design: Karolína Petrů
Strategie & copywriting: Josef Káles

Mohlo by se vám taky líbit

Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.

+420 608 820 107  ~  ahoj@btym.cz

Cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Povolit vše

Nastavení cookies

Vlastní nastavení cookies