menu
zavřít

Ať to mají lehčí

Těžko říct, jestli jsme tady měli tak důležité, emotivní a těžké téma, jako byl rebranding Domu pro Julii. Každopádně to pro nás byla velká pocta. No a taky výzva… jak jinak. 

Organizace Dům pro Julii vznikla za účelem výstavby dětského hospice, který by pomohl rodičům, jejichž děti vyžadují celodenní neustálou péči. Výstavba domu, jako původního cílu, se začala naplňovat. Organizace ale do té doby, vedle práce na svém hlavním cíli, začala nabízet služby, které neuvěřitelně pomáhají rodičům nemocných dětí jinak. Hlavní je takzvaná terénní odlehčovací služba, kdy pečovatelé dojíždějí do rodin a pomáhají o dítě pečovat. S novým domem se objeví i další dvě služby - pobytová odlehčovací služba, tedy možnost starat se o děti ve specializovaném zařízení po přechodnou dobu, a také hospicová lůžková služba - ve chvíli, kdy není jiné cesty a rodiče tráví se svým dítětem jeho poslední okamžiky. 

Organizace si nás vybrala, aby po letech od svého vzniku a s plánem provozu nového domu získala značku, která bude všechny jejich služby správně komunikovat a reflektovat. Naši práci nasměrovala k úspěšnému výsledku ředitelka organizace Radka Vernerová, žena na svém místě - schopná osobnost ideální pro tuto náročnou funkci.

Co bylo třeba zpočátku vyřešit? 

Prvním krokem byl workshop se získáním maximálního množství informací o organizaci a její práci. Pak už jsme se pustili do práce. V obsahové části jsme začali taglinem – popiskem, který nám upřesňuje, co to Dům pro Julii je. Ono totiž nejde jen o budovu, jde o služby. Nabízelo se používat - „Odlehčovací péče pro rodiny“ nebo „Dětská paliativní péče“, což je oficiálně používaný pojem pro tyto služby. Tomu však bohužel široká veřejnost tolik nerozumí, proto jsme zůstali u osvědčeného Dětský hospic. Jak jsme zjistili, pod tím si lidé dokáží představit mnohem více a budí to emoce.

V našem zadání bylo posílení komunikace role rodičů při péči o dítě. Je zřejmé, že jde o péči o těžce nemocné děti, všechny služby se ale točí kolem rodičů, kteří jsou totálně vyždímání povinnostmi, které taková péče přináší. Proto bylo třeba více komunikovat tento aspekt. 

Pečovatelé, kteří jsou hrdiny

Ve fázi vytvoření strategie značky jsme si řekli, jakým směrem se v naší komunikaci vydat. Definovali jsme si osobnost hrdiny a pečovatele. Tento výběr asi není žádným překvapením, nicméně v tomto oboru neexistuje konkurence a není třeba se vymezovat. Jde nám o co nejlepší prezentaci a komunikaci služeb.

Vytvořili jsme taky několik ideových cest, kudy by se značka ve své nové komunikaci mohla vydat, a ukázali tyto cesty na příkladech z celého světa. Nabízelo se jít asi tou nejobvyklejší cestou „ukázání emocí bolesti a soucitu“. Touto cestou jsme ale nechtěli jít, byli jsme přesvědčeni, že můžeme téma zpracovat i jinak. Naše cesta se zaměřila na a přirovnání péče k symbolu a na hledání „štěstí v neštěstí“. 

Našli jsme esenci značky: „Ulehčujeme život rodinám, které to mají těžké.“ To nás jednoznačně nasměrovalo k výslednému značkovému konceptu.

Zapamatovatelný a jednoduchý symbol

Při vytváření konceptu jsme hledali jeden zapamatovatelný symbol, který by byl neodmyslitelně spojený s Domem pro Julii, propsal se do celé jeho komunikace a sloužil by prakticky i při jeho rozličných aktivitách. Ostatně podobně jako má Den boje s rakovinou stužku s květinou nebo jako žluté kuře pomáhá potřebným. Na hledáním symbolu jsme strávili nejvíce času, každý na něj měl pevný názor a nemohli jsme se shodnout. Nakonec vyhrálo klíčové slovo z esence – ulehčujeme život. A vznikl tak nápad na balónek, který se vznáší, odlehčuje, nese nějaké břímě. Aby byla zachována kontinuita na léta fungování organizace, balónek to byl zelený, což je barva původní identity organizace.

Hravá, ale důstojná grafika se sloganem

Symbol bychom měli. Barevnost jsme nechtěli příliš tříštit, nechtěli jsme vytvářet barevnou paletu jako pro hračkárnu. Vycházeli jsme proto z původní barevnosti a kombinovali tmavě modrou se zelenou barvou. 

Náš silný symbol inspiroval i práci s textem. Ať už vizuální, tak tu obsahovou. Po vizuální stránce jsme se drželi principu nadlehčené typografie. Vybrali jsme font, který je hravý, pěkně s balónkem koresponduje a v layoutu se nadnáší. 

Vizuální koncept doplnil i slogan „Ať to mají lehčí“, který vystihuje odlehčovací péči. Používáme jej i v podobě „Pro lehčí den“. Uvádíme ale i další argumenty s pojítkem „Ať“ – Ať to rodiny zvládnou, Ať je odcházení důstojné, Ať mají pečovatelé vše potřebné. Jde o přání, které se Dům pro Julii snaží naplňovat. 

Fotografie hledající momenty štěstí

Vedle typografické jednoduché komunikace se sloganem je tu i komunikace emotivnější s fotografiemi. Snažíme se i v těžkých chvílích zachytit okamžiky, které jsou pozitivní. Hledat to dobré v nejtěžších chvílích. Koncept se samozřejmě také promítá i na dárkové produkty a další materiály.

Jeden z nejtěžších projektů 

Není projektu, který by nebyl výzvou. U značky s takovým posláním to platí dvojnásob. Věříme, že se nám pro Dům pro Julii povedlo najít značkový koncept, který vystihuje to, co dělají, vhodným způsobem bez rezignace na emoce. 

Klient: Dům pro Julii, z.ú.
Koncept: B tým
Art Direction: Radoslav Cichý
Design: Jan Sedláček
Strategie & copywriting: Josef Káles, Barbora Nešporová

Co všechno jsme na tomto projektu vytvářeli?

Mohlo by se vám líbit

Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.

+420 608 820 107  ~  ahoj@btym.cz

Cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Povolit vše

Nastavení cookies

Vlastní nastavení cookies