Opomíjená díla velkých skladatelů, opomíjení skladatelé velkých děl. Angeloi neboli zvěstovatelé aneb paralelní dějiny hudby. To je téma dalšího ročníku Moravského podzimu, jednoho z nejvýznamnějších festivalů klasické hudby u nás, který se již po 52. koná v Brně pod záštitou zdejší filharmonie.
„Zvěstovatelé žijí v paralelním světě a jejich život plyne v nehybnosti. Není to přitom život jednotvárný, prázdný ani nudný, protože jednotvárnost, prázdnota a nuda pramení z času, který v paralelním světě neexistuje,“ představil nám letošní ročník festivalu jeho dramaturg Vítězslav Mikeš z Filharmonie Brno. Jak myšlenku propsat do vizuální identity atraktivním způsobem? To byl úkol pro nás.
Každý ročník Moravského podzimu spojují společné vizuální prvky. Jsou jimi zlato černá barevnost, patkový výrazný font a celkově vizuální identita spojená s Filharmonií Brno. S tím jsme už měli větší zkušenosti z předchozích ročníků a dlouhodobé vizuální identity samotné organizace.
Řekli jsme si, že Moravský podzim musí odhrnout závoj nevědomosti, který nás dělí od krásy opomíjeného. S odkrýváním, odhalováním, prozřením, zahlédnutím zamlženého jsme si tedy začali hrát. Rozvíjeli jsme představy. Ačkoliv se přímo nabízela tematika andělů, vybrali jsme si jinou, možná trochu překvapivou a nečekanou cestu.
Zlaté závoje se začaly míhat před Moravským podzimem, který je uveden výrazným patkovým fontem na bílém poli. Divák, posluchač a návštěvník tak začíná v různých podobách objevovat to podstatné. Zároveň se objevila potřeba a příležitost odlišit a zvýraznit letošní ročník od těch předchozích a od dlouhodobé komunikace brněnské filharmonie.
Výrazná červená barva tak vstupuje do děje. Přebírá v sekundární komunikaci hlavní úlohu a nahrazuje základní zlatou. Přitahuje oči všech kolemjdoucích a ponouká je k odkrývání zapomenutých děl a skladatelů.
Nezvyklý vizuální koncept doplňuje obsah, který podpírá myšlenku odhalování skrytého. Slyšet skryté, poznat zmizené, odhalit poklady. O to tu jde. A také vidět tóny, neboť Moravský podzim přináší i vizuální zážitek v podobě hry na skleněnou harmoniku a barevným rozsvícením jednotlivých zvuků při hře.
Brno ovládly výrazné zlaté a červené závoje. Ale nebylo by angeloi bez křídel. A nebylo by festivalu bez jeho propagátorů a návštěvníků. Pořadatelé tedy přišli s myšlenkou interaktivně zapojit kolemjdoucí do propagace festivalu. Po Brně tak naleznete plochy s různě pojatými křídly, která okřídlují kolemjdoucí s výzvou sdílení na sociálních sítích. Každý tak může uletět z všedního ruchu a naskočit na téma festivalu.
Nyní jste připraveni nahlédnout do paralelního světa nezapomenutelné hudby. Vstupenky na výjimečný hudební zážitek jsou k dispozici, tak není na co čekat. Využijte jedinečnou příležitost a poznejte, co by nemělo být skryto. Ponořte se do netradičního zážitku.
Klient: Filharmonie Brno, příspěvková organizace
Koncept: B tým
Art Direction: Radoslav Cichý
Design: Katarína Kyselicová
Strategie & copywriting: Josef Káles
Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.