menu
zavřít

Jak zhmotnit hudbu?

Ozval se nám náš dlouholetý klient se zadáním, které nebylo úplně typické. Měli jsme nastavit vizuální styl komunikace brněnské filharmonie pro období, kdy není potřeba promovat jakýkoliv festival, ale naopak sezonu, koncert či repertoár jako celek. To by ještě šlo, ale…

Součástí zadání bylo také to, že ústřední motiv vizuální komunikace by měl vycházet z výzdoby zásálí Besedního domu, tedy budovy ve které filharmonie sídlí a probíhá zde drtivá většina jejího programu. A aby těch omezení nebylo málo, museli jsme udržet definovanou barevnost a také specifické fonty. Dobře, řekli jsme si, bude to oříšek, ale zkusíme se s ním popasovat. Protože výzvy máme rádi.

Z fresky nosný motiv?

Východiskem pro nás byl Besední dům - novorenesanční stavba z roku 1873. Její typická štuková výzdoba inspirovaná klasicistním zdobením londýnských klubů je nepochybně působivá. Ale jak ji uchopit, aby v dnešní době nepůsobila jen jako prázdný dekor nebo kýč? Jak do takového motivu dostat podstatu toho, co se prakticky denně odehrává uvnitř této výjimečné budovy?

Začali jsme překreslením a stylizací ústředního motivu, který zdobí strop zásálí. Jedná se o páva s ocasem, který se rozvíjí do dekorativního, místy až folklorního motivu.

Stop!

Takto fakt ne. Není to málo? Hudba, to je přece hloubka, rytmus, příval energie, emoce, elegance a ještě mnohem víc. Dá se toto ale pojmout i vizuálně? Lze všechny tyto aspekty propsat do designu?

Zvukomalba pro vaše uši

S tímto mindsetem jsme se do práce pustili znovu. Gradací se nám povedlo docílit toho, že jsme do obrazu dostali dynamiku, pohyb. Použili jsme 3D efekt a celému motivu tak dali úplně jiný prostor a hlavně hloubku. Ta je pro nás totiž v hudbě zásadním aspektem.

Vizuální složku jsme potřebovali doplnit silným textovým vjemem a celkové zpracování tak ještě více posílit. Přišli jsme s konceptem jednoslovných zvolání, která se s hudbou úzce pojí a dobře vyjadřují právě emoci, kterou při poslechu hudby zažíváme. Tento koncept jsme pak obohatili i o pár rozvitějších frází, čímž vznikla sada univerzálních vizuálů hlavně pro image komunikaci.

Funguje i s fotkou?

Filharmonie nás požádala i o přípravu plakátů pro komunikaci jak jednotlivých koncertů, tak několika akcí zároveň. Základní koncept s freskou jsme tedy obohatili i o práci s fotkou. Zároveň jsme vytvořili layout, kde úderná sdělení nahrazujeme seznamem koncertů. V rámci konceptu tak vzniklo hned několik přístupů, se kterými brněnská filharmonie mohla pracovat v několika rovinách.

"Paráda, krásná práce, opět jste předčili zadání. Je v tom všechno - elegance, čistota, nápad... Smekám před texty. Napsat Od podlahy - a ukázat strop, nuance mezi nastražte/nastavte uši. Moc moc povedené."

Kateřina Konečná
Vedoucí marketingu a PR

S Filharmonií Brno spolupracujeme už řadu let. Je pro nás symbolem Brna a jednou z předních kulturních institucí. Kromě vizuální komunikace celé sezony pravidelně vytváříme vizuální styl festivalu Moravský podzim, který brněnská filharmonie pořádá.

Klient: Filharmonie Brno
Koncept: B tým
Design: Radoslav Cichý
Strategie & copywriting: Josef Káles

Co všechno jsme na tomto projektu vytvářeli?

Mohlo by se vám taky líbit

Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.

+420 608 820 107  ~  ahoj@btym.cz

Cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Povolit vše

Nastavení cookies

Vlastní nastavení cookies