Pro Kofolu jsme před nedávnem dokončili studii nové podoby minerální vody Korunní. Bohužel jsme neuspěli, ale i tak se chceme s našim konceptem ukázat a předvést vám, jak by tahle královská voda jednou působit mohla. Uvidíme :)
Cíl zněl jasně — vytvořit komunikační koncept, který by zaujal a vrátil zašlý lesk minerálce, která v dnešním retailu tak trošku zapadá mezi ostatními produkty v přeplněných regálech.
Dalším důležitým tématem k řešení bylo také vizuálně roztříštěné portfolio produktů, které postrádá jasnou a pro klienta srozumitelnou architekturu, která by nepotřebovala další dovysvětlení ve formě např.: ovoce v případě ochucených vod atd.
Takže jsme stáli před rozhodnutím, zda jít tradiční formou evoluce brandu a nebo se pokusit se značkou od základu zatřást a postavit ji znovu na pevné a vyhřáté místo po boku lídru trhu s ptákem v logu.
Logickou úvahou jsme dospěli k tomu, že pokud chceme na trhu uspět, tak musíme vrátit produktu jasný názor a nepřehlédnutelný vzhled. No jo, ale jak to udělat, když k tomu, aby vás zákazník dobře viděl a rozpoznal, máte prostor jen 7x7 centimetrů. Ano, to je přesně ten rozměr, do kterého musíte vměstnat esenci celé značky na lahvi produktu, se kterým se koncový zákazník setká nejčastěji.
Takže, jak na to? Začali jsme typografií. Hledali jsme jedinečné písmo, které by svou kresbou navazovalo na to původní, ale bylo pro náš účel jedinečné.
Cesta byla dlouhá a trnitá, ale povedlo se. Písmo, které splnilo parametr vybroušeného klenotu, jsme objevili. Teď už jen vměstnat ho do etikety.
Ano, rozdělili jsme logo do dvou řádků. Věděli jsme, že to je sázka na nejistotu, ale zároveň jsme věděli, že si tento krok dokážeme obhájit. Rozdělené logo je krásně kompaktní, tvoří jeden celek a je tak lehce aplikovatelné. A klienti si časem určitě zvyknou.
Další výzvou bylo rozlišení produktů dle příchutí a zaužívaných barev, které lidi podvědomě respektují. U minerálek bez příchutí byla práce poměrně jednoduchá, ale co mango či pomeranč?
Nechtěli jsme jít cestou tradičního přidávání image fotky či ilustrace na etiketu. Zůstaneme u barev a budeme hledat vždy ten nejcharakterističtější odstín tak, aby bylo i bez čtení možno tipnout, o jakou příchuť se jedná.
Tohle v základu funguje. Ale co ta sportovně laděná lahev, která se ke konceptu královské vody, byť adaptované do podoby 21. století opravdu moc nehodí? Přišli jsme tedy i s kratičkou studií na toto téma. Čistá a skvělá voda pro každý den, tedy Voda dní.
Že návrh nakonec nebyl přijat nás samozřejmě mrzelo, né že né, ale reakce nás víc než mile překvapily. Chyběla špetka odvahy a trocha peněz a nová královna vodního světa mohla spatřit světlo světa. Škoda…ale příště? Kdo ví?
Klient: Kofola, a.s.
Koncept: B tým
Design: Radoslav Cichý
Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.