Znojemští pivovarníci obnovili tradiční městský pivovar před pár lety. Nyní nás oslovili, abychom jim pomohli zvýraznit etikety jejich piv.
Znojemský městský pivovar sídlí na vrcholku hned vedle Rotundy svaté Kateřiny a hradu. Značkou jsme se nemohli zabývat příliš do hloubky, v zadání bylo zachování jejího stávajícího nastavení. Respektovali jsme tak obraz důstojného, tradičního, městského pivovaru odkazujícího na věhlas královského Znojma. Naším úkolem bylo redesignovat logo a vytvořit grafický systém, který by se dal jednoduše uplatnit při tvorbě etiket.
Po příjezdu do Znojma zůstáváte fascinováni tím, o jak krásné a udržované město jde. Poté, co se dostatečně rozkocháte touto krásou, si začnete všímat, že je všude kolem vás samé „Z“. Proč tomu tak je? Najdete ho v městském znaku, propisuje se tak nejen do městského mobiliáře, ale nosí ho i známé znojemské značky, jako je například Vinařství Znovín.
„Z“ bylo ústředním motivem loga, etiket a dárkových předmětů po dobu dlouhou sto let. Pivovarníci si ho proto přáli zachovat. Hned nás jako „neZnojemáky“ napadlo, že při současné situaci na Ukrajině může písmeno vyvolávat smíšené pocity. Ale říká se, že před zlem se nemá ustupovat. Z tedy zůstalo.
Litera „Z“ zostřila svůj výraz, aby se s ní lépe pracovalo v celé identitě. Ujasnili jsme si také používání názvu, kdy jsme ze tří používaných podob názvu - Pivovar Znojmo, Znojemské pivo, Znojemský městský pivovar doporučili užívat třetí variantu, aby značka všude vystupovala jednotně a tedy i srozumitelněji. Ačkoliv se jedná o nejdelší variantu názvu, odkazuje na tradici pivovaru. Hodnotu pak značce pomáhá dodat i zlatá barva a královská korunka nad „Z“.
Litera se v etiketě ztvárnila novým způsobem, díky kterému získává značka jednoduchý, ale také zapamatovatelný systém, jak pracovat s etiketami a dalšími propagačními materiály. „Z“ ustupuje do pozadí a vytváří na etiketě charakteristický prvek připomínající šerpu. Pozitivnímu dojmu z etikety poté pomáhá „rozvlnění“ tvaru etikety.
Pomocí barevnosti a případně i tiskové technologie se na etiketě rozlišují tři řady piv. Základní nabídka piv pracuje s bílým pozadím a pro pivovar s tradičními barvami. Speciály zdobí barevná šerpa na černém pozadí.
Specifikem Znojemského městského pivovaru jsou pivní speciality inspirované vínem. Tato řada piva je na trhu dostupná v jiné láhvi, připomínající klasické vinné píšťaly. Takzvaná šerpa je v pozadí provedená decentněji a název piva je vyveden ve zlaté ražbě. Tyto speciály se tak vizuálně pohybují na hraně mezi pivem a vínem, stejně jako jejich obsah.
Takže je čas vyjet do Znojma. Nechat se unášet jeho krásou a zastavit se v parádně rekonstruovaném pivovaru, kde velmi dobře vaří a hlavně točí.
Klient: Městský pivovar Znojmo
Koncept: B tým
Art Direction: Radoslav Cichý
Design: Barbora Klaučová
Strategie & copywriting: Josef Káles
Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.