menu
zavřít

29. 6. 2022  ~  4 minuty čtení

Následuj světlo

Firma Karla Kaňáka je ve svém oboru inovativním hráčem. Přináší vždy něco nového, moderního a přínosného. Jednou z dalších takových inovací je světelný naváděcí systém pro sestavení výsekových nástrojů. Princip zařízení odráží nová vizuální identita.

Inteligentní vizuální navádění

Jedná se o chytrý systém osvětlení navádějící při výrobě výsekových nástrojů. Zrychluje a zpřesňuje práci a usnadňuje celý proces. Navigační lampa pracovníkům napoví, kdy a kam zapojit jakou součástku.

Vybíráme jméno

Začali jsme vymýšlením názvu produktové značky, který by odrážel přínosy nebo popisoval funkci nového zařízení. Firma cílí na středoevropské trhy, název by tedy měl být mezinárodní a dobře vyslovitelný nejen pro zákazníky z Česka, ale i z Německa, Polska, Maďarska a z dalších zemí.

Stanovili jsme si klíčová slova, kolem kterých se točily naše myšlenky: beam - spark - glow - torch - power - bulb - light - bright - vision - lamp - navigation a další. Chtěli jsme, aby nový název měl i mezinárodní doménu. Ze všech možných návrhů pak u našich zákazníků uspěl nejvíce název Navilamp, vzešlý ze spojení slov navigation a lamp, který jednoduše popisuje účel nového zařízení, je funkční mezinárodně a disponoval doménou v originálním tvaru.

Navrhujeme logo

Jak už to tak bývá, na začátku člověk přesně ví, jak bude logo vypadat. V podstatě stačí přenést představu z hlavy do počítače a odprezentovat to klientovi.

Nicméně mnohdy tomu tak není. Z počáteční představy se vyklubala poměrně náročná a krkolomná cesta. Vedla skrze ostře seřezané fonty, přes nákres výsekové formy nebo rozmazané vycházející zelené slunce.

Výsledný symbol odráží charakteristický prvek zařízení. Odkazuje prostor výsekové formy a na zelené světlo, které slouží k navigaci.

Děláme grafiku

Značky stavíme odspodu. Proto si nejdříve zjišťujeme, kdo je cílovým zákazníkem, jak vypadá daný trh a další informace, které by nám pomohly značku správně pozicovat. Následně vytváříme slogan, prodejní argumenty a další texty, které společně s vizuální identitou značku odliší od ostatních a zaujmou zákazníka.

Komunikační koncept Navilamp je postaven na podobě světelné navigace. Doplňuje ho slogan Následuj světlo. Když je koncept hotový, rozpracujeme komunikační linku do dalších materiálů, jako jsou merkantilní tiskoviny, brožury, nebo třeba návrh webu.

Nyní je ve výrobě jednoduchý jednostránkový web, který přehledně prezentuje inovativní řešení. Jeho cílem je vysvětlit, jak zařízení funguje, a hlavně prezentovat, s čím zákazníkům systém pomůže.

Navilamp je novinka, která dokáže zpřesnit a zrychlit práci operátorů výsekových nástrojů. Vymýšlení brandu a komunikace inovativních nástrojů je pro nás vždy atraktivní záležitostí. Baví nás čeřit ustálené a bohužel často zatuchlé vody brandingu v daných odvětví.

Vizuální identita: David Voborský a kol.

Josef Káles
za B tým

Cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Povolit vše

Nastavení cookies

Vlastní nastavení cookies