Česká společnost 2N vyvinula první IP interkom a první LTE interkom na světě. O co jde? Vlastně je to takový chytrý elektronický vrátný. Vlastní komunikací však značka 2N neodpovídala vymoženostem, které jejich produkty nabízí, a s tím jsme se rozhodli něco udělat.
Klient za námi přišel se zpracovanou strategií, která značce připsala archetyp bojovníka za normální svět s proklientským přístupem. Když jsme produkty od 2N více poznali, nějak nám to nedávalo smysl, a proto jsme nejdříve otevřeli téma strategie a pozice 2N na konkurenčním trhu.
Produkty se vyznačují mnoha „fíčurami“ – například díky nim nemusíte nosit klíče, zařízení vám otevře samo, protože vás pozná třeba podle vašeho mobilu v kapse. Vstup do vaší budovy máte také pod kontrolou odkudkoliv, můžete se podívat, kdo vám klepe na dveře, když ještě sedíte v práci apod. Oproti velkým konkurentům navíc vznikají výrobky v Evropě, a ne v Asii. To vše jsme do značky potřebovali propsat.
Změnili jsme proto strategii a vydali se směrem vizionářské a inovativní společnosti. Také jsme posunuli komunikaci z B2B na B2C. Cílovkou jsou sice zejména nákupčí systémových integrátorů, ale chtěli jsme jim ukázat, co z nákupu našich produktů budou mít jejich zákazníci. Prodat jim přidanou hodnotu zařízení a navést je, jak sami mohou tyto inovativní produkty nabízet.
Logo 2N v modrém rámečku potřebovalo refresh. Neodpovídalo společnosti s takovým nábojem a také nedrželo základní standardy designu a typografie. Proto jsme jej vyčistili, zjednodušili a odbarvili. Aby na první pohled odpovídalo osobnosti značky. Zároveň bylo důležité, aby fungovalo na různých zařízení a bylo viditelnější. Modrý rámeček jeho velikost potlačoval a nefungoval s moderním designem zařízení.
Původní brandová modrá barva získala výraznější šmrnc a stala se akcentovým prvkem nové vizuální identity. Společně se základní černo-bílou barevností lépe komunikuje inovativní přístup firmy.
Nový obsahový koncept měl za úkol podtrhnout „future mood“ společnosti. Vznikl zastřešující slogan „Unlock the future“. Produktové katalogy na prvních stranách pracují s manifestem, který ukazuje přístup firmy k vývoji a celému podnikání. Srší z něj odhodlání a sebevědomí, které je u společnosti 2N oprávněné. V minulosti se firma neuměla chlubit, ale to se nyní s novou značkou mělo změnit.
Navrhli jsme také přístup, jak v budoucnu prezentovat produkty. Chtěli jsme ukázat, že jde o chytrá zařízení. Proto jsme jim dali „osobnost“ a zařízení na svých obrazovkách začala k zákazníkům promlouvat.
Vizuální identita také pracuje s kategorizací produktů. Pro to nám postačila základní barevnost. Zařízení určená pro rezidenční budovy využívají černý styl, kancelářské systémy naopak pracují s bílým podkladem. Vše je čisté, jednoduché a přehledné. Nic zákazníka zbytečně neruší od hlavního sdělení.
Vizionářský první dojem, který je pro nás zásadní, jsme samozřejmě doplnili podrobnostmi o produktech. Avšak nechtěli jsme k tomu přistoupit technicky. Vznikly detaily produktů z renderů, které jsme na připravovaném novém webu rozpohybovali. Z těchto technologických vymožeností budou mít zákazníci úplně jiný dojem, přitom jsou tyto přínosy velmi přehledně vysvětlené.
Ačkoliv jsou produkty prezentovány futuristicky, nadšenému prvnímu dojmu jsme pomohli i profesionálními fotografiemi. Vše jsme chtěli mít pod dohledem, proto jsme se postarali o produkci celého focení. Toho se ujal Vladimír KIVA Novotný. Fotografie zachycují okamžiky při každodenním používání produktů, získaly ale specifický mood. Je v nich pohyb a světlo, které odliší fotografie od konkurence. Společnost cílí na moderní projekty, s tím fotografie také pracují.
Bylo pro nás důležité fotky využít pro image. Šlo nám více o zachycení atmosféry než samotného produktu. Když si firma dovolí ukázat atmosféru v první řadě, působí tím sebevědoměji.
Každý nový produkt je samozřejmě prezentován s ohledem na osobnost značky a nastavenou vizuální identitu. Z prezentace máte mít dojem, že jde o technologický počin, tomu pomáhá určitý minimalismus a práce s modrým podsvícením. Jak kdyby mělo zařízení za moment odstartovat do vesmíru. Co je ale důležité? Decentní pojetí dodává kýženou atmosféru, aniž by to bylo nějak přehnané.
Aby byly produkty pochopitelné a prezentace dokázala přehledně předat informace, jak lze zařízení propojit a jak vám zjednoduší každý den, vznikla návodná schémata, která snadno ukáží funkce zařízení.
Často se potkáváme s tím, že „technické“ nebo IT firmy užívají podobná klišé. Zákazníci vzdorují nánosu technických podrobností hned při prvním kontaktu s produkty nebo systémy. Komunikace se zaměřuje čistě na produkty, bývá velmi „suchá“ nebo plná lidí sedících u počítače v kanceláři. Lze to dělat i jinak. Na prvním dojmu záleží. Musí předat emoce, zaujmout vás, odlišit se. A přesně to teď 2N dělá!
Zároveň jde o dlouhodobou spolupráci. Už je to nějaký ten pátek, co 2N přijalo nový koncept, nicméně materiály se mění postupně. Spolupracujeme s jejich interním grafickým oddělením a dbáme na to, aby brandové materiály nesly stále stejné poselství.
Klient: 2N TELEKOMUNIKACE a.s.
Koncept: B tým
Design: Radoslav Cichý
Strategie & copywriting: Josef Káles
Projektové řízení: Gabriela Vojtičková
Spolupráce: Foto KIVA
Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.