menu
zavřít

Haló, je budoucnost doma?

Česká společnost 2N vyvinula první IP interkom a první LTE interkom na světě. O co jde? Vlastně je to takový chytrý elektronický vrátný. Vlastní  komunikací však značka 2N neodpovídala vymoženostem, které jejich produkty nabízí, a s tím jsme se rozhodli něco udělat.

Klient za námi přišel se zpracovanou strategií, která značce připsala archetyp bojovníka za normální svět s proklientským přístupem. Když jsme produkty od 2N více poznali, nějak nám to nedávalo smysl, a proto jsme nejdříve otevřeli téma strategie a pozice 2N na konkurenčním trhu. 

Nabušené moderními technologiemi 

Produkty se vyznačují mnoha „fíčurami“ – například díky nim nemusíte nosit klíče, zařízení vám otevře samo, protože vás pozná třeba podle vašeho mobilu v kapse. Vstup do vaší budovy máte také pod kontrolou odkudkoliv, můžete se podívat, kdo vám klepe na dveře, když ještě sedíte v práci apod. Oproti velkým konkurentům navíc vznikají výrobky v Evropě, a ne v Asii. To vše jsme do značky potřebovali propsat. 

Změnili jsme proto strategii a vydali se směrem vizionářské a inovativní společnosti. Také jsme posunuli komunikaci z B2B na B2C. Cílovkou jsou sice zejména nákupčí systémových integrátorů, ale chtěli jsme jim ukázat, co z nákupu našich produktů budou mít jejich zákazníci. Prodat jim přidanou hodnotu zařízení a navést je, jak sami mohou tyto inovativní produkty nabízet. 

Dvakrát en

Logo 2N v modrém rámečku potřebovalo refresh. Neodpovídalo společnosti s takovým nábojem a také nedrželo základní standardy designu a typografie. Proto jsme jej vyčistili, zjednodušili a odbarvili. Aby na první pohled odpovídalo osobnosti značky. Zároveň bylo důležité, aby fungovalo na různých zařízení a bylo viditelnější. Modrý rámeček jeho velikost potlačoval a nefungoval s moderním designem zařízení. 

Původní brandová modrá barva získala výraznější šmrnc a stala se akcentovým prvkem nové vizuální identity. Společně se základní černo-bílou barevností lépe komunikuje inovativní přístup firmy. 

Unlock your future

Nový obsahový koncept měl za úkol podtrhnout „future mood“ společnosti. Vznikl zastřešující slogan „Unlock the future“. Produktové katalogy na prvních stranách pracují s manifestem, který ukazuje přístup firmy k vývoji a celému podnikání. Srší z něj odhodlání a sebevědomí, které je u společnosti 2N oprávněné. V minulosti se firma neuměla chlubit, ale to se nyní s novou značkou mělo změnit. 

Navrhli jsme také přístup, jak v budoucnu prezentovat produkty. Chtěli jsme ukázat, že jde o chytrá zařízení. Proto jsme jim dali „osobnost“ a zařízení na svých obrazovkách začala k zákazníkům promlouvat. 

Rozpohybované detaily

Vizuální identita také pracuje s kategorizací produktů. Pro to nám postačila základní barevnost. Zařízení určená pro rezidenční budovy využívají černý styl, kancelářské systémy naopak pracují s bílým podkladem. Vše je čisté, jednoduché a přehledné. Nic zákazníka zbytečně neruší od hlavního sdělení. 

Vizionářský první dojem, který je pro nás zásadní, jsme samozřejmě doplnili podrobnostmi o produktech. Avšak nechtěli jsme k tomu přistoupit technicky. Vznikly detaily produktů z renderů, které jsme na připravovaném novém webu rozpohybovali. Z těchto technologických vymožeností budou mít zákazníci úplně jiný dojem, přitom jsou tyto přínosy velmi přehledně vysvětlené. 

Fotografie se specifickým moodem

Ačkoliv jsou produkty prezentovány futuristicky, nadšenému prvnímu dojmu jsme pomohli i profesionálními fotografiemi. Vše jsme chtěli mít pod dohledem, proto jsme se postarali o produkci celého focení. Toho se ujal Vladimír KIVA Novotný. Fotografie zachycují okamžiky při každodenním používání produktů, získaly ale specifický mood. Je v nich pohyb a světlo, které odliší fotografie od konkurence. Společnost cílí na moderní projekty, s tím fotografie také pracují. 

Bylo pro nás důležité fotky využít pro image. Šlo nám více o zachycení atmosféry než samotného produktu. Když si firma dovolí ukázat atmosféru v první řadě, působí tím sebevědoměji.

Akcentová barva pomáhá produkty rozzářit

Každý nový produkt je samozřejmě prezentován s ohledem na osobnost značky a nastavenou vizuální identitu. Z prezentace máte mít dojem, že jde o technologický počin, tomu pomáhá určitý minimalismus a práce s modrým podsvícením. Jak kdyby mělo zařízení za moment odstartovat do vesmíru. Co je ale důležité? Decentní pojetí dodává kýženou atmosféru, aniž by to bylo nějak přehnané. 

Aby byly produkty pochopitelné a prezentace dokázala přehledně předat informace, jak lze zařízení propojit a jak vám zjednoduší každý den, vznikla návodná schémata, která snadno ukáží funkce zařízení. 

Na prvním dojmu záleží

Často se potkáváme s tím, že „technické“ nebo IT firmy užívají podobná klišé. Zákazníci vzdorují nánosu technických podrobností hned při prvním kontaktu s produkty nebo systémy. Komunikace se zaměřuje čistě na produkty, bývá velmi „suchá“ nebo plná lidí sedících u počítače v kanceláři. Lze to dělat i jinak. Na prvním dojmu záleží. Musí předat emoce, zaujmout vás, odlišit se. A přesně to teď 2N dělá! 

Zároveň jde o dlouhodobou spolupráci. Už je to nějaký ten pátek, co 2N přijalo nový koncept, nicméně materiály se mění postupně. Spolupracujeme s jejich interním grafickým oddělením a dbáme na to, aby brandové materiály nesly stále stejné poselství.  

 

Klient: 2N TELEKOMUNIKACE a.s.
Koncept: B tým
Design: Radoslav Cichý
Strategie & copywriting: Josef Káles
Projektové řízení: Gabriela Vojtičková 
Spolupráce: Foto KIVA

Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.

+420 608 820 107  ~  ahoj@btym.cz

Cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Povolit vše

Nastavení cookies

Vlastní nastavení cookies