Když potřebujete naprogramovat nějakou specialitu a nevíte kudy kam, jsou tu borci z Apoco. Kouzelníci, kteří vytváří věci, které zatím nikdo nevytvořil. Tvůrci, kteří hledají nové cesty ve svém oboru. Hledat chtěli v novém kabátě, tak jsme šli do toho.
Jmenovali se Brainsoft, ale měli problém s tím, že jejich název je příliš obecný. Jsou to nezávislí softwaroví vývojáři, kteří vytváří malé, ale vysoce efektivní týmy řešící velmi náročné projekty v oblasti výzkumu a vývoje softwaru. Hned po prvním seznámení jsme si říkali, že nepůsobí tak, že by dělali megavelké projekty. Fajn kluci s pokorou ke své práci. Získali si u nás přezdívku „pekelní méďové“.
Vytvořili jsme strategii značky, která byla ve zkratce postavená na tom, že borci řeší skutečné výzvy a pracují rychlostí start-upu, ačkoliv je jejich tým seniórní a zvládne ty nejnáročnější úkoly. Osobností jsou to tvůrci a kouzelníci, což nás inspirovalo při tvorbě názvu. Prošli jsme si hned několika koly jeho hledání.
Výsledek byl inspirovaný tématikou vesmíru. Vesmírní průzkumníci, stejně tak jako Brainsoft, hledají nové cesty a možnosti, posouvají hranice. Ze všech variant zvítězil návrh názvu Apoco, což je novotvar složený ze slov Apollo Coders. Slavný Apollo Code, který dostal prvního člověka na Měsíc, je krásným příkladem toho, jak se software vyvíjí a je zcela zásadní pro úspěch mise. Ať už jde o misi vesmírnou nebo jakoukoliv jinou.
S názvem se dá hrát různě. Můžeme ho vysvětlovat třeba jako zkratku Any-Possible-Code nebo třeba Awesome-Powerful-Code. Variant je opravdu hodně.
Po společném nastavení moodu nejdříve dostalo své kulaté obrysy nové logo. Upravili jsme na míru vybraný font, aby se název lépe četl. Z loga vyskočila také „neúplná“ tečka, která zákazníky provází veškerou komunikací.
Dalším výrazným prvkem nové identity je kombinace patkového fontu FK Roman Standard a bezpatkového Inter Variable. Mezi programátory a IT společnostmi je patkový font méně obvyklý. Do nové komunikace Apoco krásně sedí, protože podtrhává zkušenosti seniorního týmu a působí odborněji. Některá slova jsou vypíchnutá druhým fontem, což vytváří zajímavý vizuální prvek.
Prošli jsme si více variantami, jak tonalitu značky a vizuální identitu uchopit. První cesta nás zavedla do klidných hlubin šedivého vesmíru. Našli jsme barevnost, která je „měkčí“ a hraje si s odstíny šedé a modro-zelené s jemným červeným akcentem. Barevnost nás přivedla ke specifickým grafickým prvkům, které měly symbolizovat vývoj, hledání ideálního tvaru a vlastně i takovou cestu do hlubin neprozkoumaného prostoru. U fotografií projektů jsme si hráli i s nejasným rozostřeným začátkem, který se pomocí našeho kurzoru mění v ostré vidění, k nalezení jasné cesty.
Pro našeho klienta byl tento přístup příliš klidný a tak jsme začali hledat možnosti, které by odpovídaly nově nastavené tonalitě našeho brandu, ale byly na první pohled výraznější.
Druhá cesta nás po konzultaci s klientem a jeho preferencích zavedla k černo-bílo-červené barevné kombinaci. Motivem nové vizuální identity se stal červený 3D „had“, provaz, cesta, linka… můžete jí říkat jakkoliv. Je symbolem hledání cesty, plynulého procesu a zároveň si hrajeme například na webu s jejím rozmotáváním. Je to takové „From node to code“.
Komunikaci poté doplňují i abstraktní ilustrace, kterými provází červená akcentová tečka. Vše je důstojné, vzdušné, jednoduché, ale přesto výrazné díky specifické červené „cestě“, která je symbolem nové značky Apoco.
Tuhle výzvu jsme zvládli. Komunikace s klientem a postupné ladění se při cestě k výsledné podobě komunikace byla v tomto případě klíčová. Podařilo se. Vytvořili jsme značku, která borce vystihuje a bude je doprovázet do neprobádaných světů vývoje softwaru. Kdybyste nevěděli kudy kam v tomto odvětví, tak už víte.
Klient: Apoco s.r.o.
Koncept: B tým
Art Direction: Radoslav Cichý
Design: František Strnadel
Strategie & copywriting: David Geč, Josef Káles
Máte nový projekt?
Musíme si promluvit.